Cui i-e frica de dentist?

– Tataie, ce dinti frumosi ai!
– Hehe, Alex, nu sunt dintii mei, este o placa, dintii mei i-am pierdut acum multi ani.
– De ce i-ai pierdut, nu ai avut grija de ei?
– Am avut, asa cum aveam grija la tara, dar uite ca nu a fost indeajuns si acum am grija de placa.

Si discutiile in jurul acestui subiect sunt reluate destul de des, cu mici variatiuni (“aoleu, ti-ai pierdut si dintii de plastic?”, “ce e aia placa? eu nu vreau sa am placa”).

Vazand ca Alex, fiul meu de 5 ani si jumatate, este interesat de detalii in jurul acestei teme, profit si ii explic mai multe, incluzand si povestea (pentru el adevarata) a Zanei Maseluta si incercand sa-l pregatesc, astfel, pentru prima vizita la dentist a carei iminenta plana ca o vaga amenintare asupra linistii mele. Si nu m-am inselat. In spatele dintilor de lapte, isi facea voinicut drum un nou dinte, definitiv. Prima mea reactie a fost exagerata, eu m-am speriat si am speriat si copilul, dupa care invitatia de a merge la dentist s-a soldat cu un refuz categoric din partea lui, in ciuda preparativelor anterioare. Astfel ca, cea mai eficienta metoda de convingere nu este alta decat experienta proprie, iar pentru asta nu trebuie decat sa mergi la stomatolog.

dental praxisLa primul cabinet in care am ajuns, Alex s-a agatat tenace de clanta acestuia si a refuzat sa mai faca un pas in vreo directie (cu exceptia usii catre libertate), iar bunavointa personalului (receptionista) a fost pe masura: ne-a dat afara cu amabilitate, sugerandu-ne sa mergem in alta parte. Ceea ce am si facut. De data asta am ales o clinica stomatologica din Bucuresti, unde Alex a repetat figura cu clanta, in ideea ca va „scapa” si de aceasta data. Si a scapat, dar nu asa cum s-ar fi asteptat el, iar rezultatul l-a incantat peste masura. Dentista tanara si amabila, i-a prezentat cabinetul, i-a povestit despre instrumentele cu forma aparent infricosatoare, dar care servesc numai pentru a ingriji mai bine dintii si maselutele, iar durerea de care, in realitate, ne este teama tuturor cand vine vorba de dentist, nu mai face parte din experienta din cabinetul stomatologic. Absolut deloc. Alex, dupa ce a probat scaunul comod si a deschis gurita, a primit un tratament cu gel care a amortit zona. Ulterior, i s-a administrat un anestezic pentru extragerea dintisorului de lapte si eliberarea drumului pentru noul dinte „pentru toata viata”. La plecare, a primit o jucarioara, bomboane si dintele extras. A fost incantat de tot ce i s-a intamplat („mami, nu m-a durut deloc”), asa incat, la urmatorul dinte buclucas (aparut ca si vecinul sau, inainte vreme, in spatele dintilor de lapte), Alex m-a batut la cap cu insistenta sa mergem mai repede la dentist.

Trebuie sa va spun ca si mie mi-e frica. Mai exact, mi-a fost. Vazandu-l pe Alex, am invatat din experienta lui. Am invatat ca singura problema cu vizita la cabinetul stomatologic este aceasta frica de durere, frica fara baza reala. Stiam ca orice amanare (chiar a unui control de rutina) poate duce la complicatii sau chiar la compromiterea dintilor sau a gingiilor. De ce sa risc? Iar daca un copil de 5 ani si jumatate a invatat ca dentistul ii este prieten, oare eu nu pot face acelasi lucru? Termin de scris si sun pentru o programare!

(articol inscris in campania „Am mai multe motive sa merg” pe blogalintiative.ro)

4 păreri la “Cui i-e frica de dentist?

  1. Multumesc frumos Dental Praxis si BlogalInitiave. Experienta la dentist cu Dental Praxis a fost una atat de utila si relaxanta (nu glumesc!!! era sa adorm in timp ce-mi plombam o masea :), incat acum stiu care este clinica mea dentala preferata. Multumiri speciale dnei doctor Cristina Anghel. 🙂

    Apreciază

  2. Pingback: Castigatorii campaniei "Am multe motive, sa merg!" » Blogal Initiative București

Tu ce parere ai?

