Filmul vietii celebrului Delaco

Delaco nominalizat la Oscar, la categoria “cea mai iubita vedeta a lactatelor”, cu rolul din ultimul sau film autobiografic “In sfarsit, acasa”

Azi, celebrul cascaval Delaco prezinta in premiera ultimul sau film “In sfarsit, acasa”. Este vorba de o productie autobiografica la care au participat nume de rezonanta din industria de profil. Il avem alaturi de noi chiar pe Delaco, pe care il reintalnim mereu cu aceeasi placere.
– Bine ai revenit, cascaval Delaco. Ne era dor de tine si de ideile tale inovatoare in materie de savoare si delicii. Te rugam sa ne prezinti ultima ta capodopera.
– Va multumesc, ma bucur ca gasesc mereu aceeasi pasiune in randul marelui public, dar si al criticilor de specialitate referitor la mine si colegii mei. As vrea insa sa ma cunoasteti mai bine.
Voi stiti ca originile mele sunt simple, de la tara, provin dintr-o familie crescuta sanatos, in aerul pur al muntilor, pe pasiunile nesfarsite de pe platouri. Primii pasi i-am facut sub indrumarea atenta si plina de grija si pasiune pentru mine si ceea ce eu reprezint (branzeturile bune, gustoase si sanatoase), a muncitorilor din cadrul fabricii de vedete ca mine de langa Brasov. De aici, impreuna cu Miez de lapte si Delaco Senvis am plecat spre celebritate. Mi-au fost alaturi si Fondue Emmentaler, Apetito si Ceva Fin, dar mai ales ingeniozitatea fanilor mei care m-au apreciat la fel de mult in productiile in care am evoluat singur, precum si in cele mai ingenioase coproductii de anvergura, cum ar fi “Rulada de pui cu sunca si cascaval”, “Rulouri cu sunca si cascaval”, “Chiftelute cu ceva fin si palarie” sau “Mousse cu capsuni si mascarpone” si cate si mai cate. Am o cariera lunga, bogata si plina de bucurie. Bucuria de a darui oamenilor ce e mai bun si mai sanatos din lapte, dar si bucuria de a-i inspira mereu. Inovatiile mele pot fi extrapolate in viata fiecaruia, pentru ca fiecare fan branza este el insusi vedeta in propria sa viata pe care o poate infrumuseta facandu-si timp pentru pasiuni. De asemenea, sper sa le ofer inspiratie pentru o viata sanatoasa si echilibrata, cu o alimentatie de calitate, alaturi de cei dragi. Asa cum eu sunt mereu alaturi de voi si de marea mea familie de ingrediente proaspete si savuroase carora le ofer gustul unic, fie ca e vorba de o simpla omleta, o salata, o supa sau un meniu mai sofisticat.
– Cascaval Delaco, ne poti divulga cateva detalii din film?
– Cu mare placere… Este branzonial! Este povestea vietii mele, cum deja stiti, plina de aventuri incitante, incepand cu plecarea de la ferma pe vremea cand eram doar lapte, continuand cu traseul parcurs in fabrica si cu extraordinarele intalniri cu fanii mei din toata tara prin intermediul rafturilor magazinelor, ale supermarketurilor si ale hipermarketurilor. Filmul insa contine si elemente surpriza, aspecte mai putin cunoscute marelui public (de exemplu, stiti de ce are emmentaler-ul gauri? Sau cum au fost create cele mai rafinate branzeturi? Sau care sunt parintii mei? Dar ce fac fanii mei pentru mine?). Va invit sa cititi cea mai completa si obiectiva cronica despre toate acestea pe fanbranza.ro si, desigur, sa-mi vizionati filmul si sa ma primiti, ca de fiecare data, cu cea mai mare pofta de viata!
– Ce ne poti spune despre nominalizarea la Oscar?
– Nu este o noutate, aproape fiecare aparitie a mea s-a soldat nu numai cu nominalizarea, ci si cu victoria la categoria “cea mai iubita vedeta a lactatelor”.
– Va multumim pentru toate aceste dezvaluiri… mmmm deja ni s-a facut foame, dar nu inainte insa de a urmari ultima secventa din film:

Celebrul cascaval Delaco a ajuns, in sfarsit, acasa. Pana sa-si revada familia, impostorul care i-a luat locul pe nedrept este demascat si dispare. Delaco ii saluta mai intai pe fanii branza. Odata ajuns in frigider, se emotioneaza. In lumina blanda si atmosfera vibranta, rosia varsa discret o lacrima, apa minerala se infioreaza, dulceata de casa isi flutura genele plina de tulburare, in timp ce proaspatul si aromatul patrunjel tremura de bucuria revederii. Toata lumea este atrasa ca un magnet de irezistibilul cascaval Delaco. Armonia culorilor reflecta armonia sentimentelor.

*

Scenariu alternativ pentru ultima secventa din film:
Decor firesc – interiorul oricarui frigider, la ora de gustare sau de masa.
Personaje principale, in ordinea aparitiei: Rosia coapta, Apa minerala, Dulceata de casa si, bineinteles, cascavalul Delaco.
Restul personajelor (figuratia): ceapa, ciuperci, oua, masline, ardei, ridichii, salata etc
Toata lumea, proaspata si pusa la patru ace, este atenta, dar disimuleaza. Cand usa frigiderului se deschide, cu totii vor sa fie siguri ca nu rateaza momentul de a fi alesi. Dar, spre uimirea lor, isi face intrarea o felie de cascaval anonima si nepasatoare. Apoi, planul se schimba, salata de la etaj se apleaca peste balustrada, gata sa cada in cap si… surpriza de proportii – cascavalul fara nume dispare si apare mult iubitul si celebrul Delaco. Schimb rapid de priviri, dialog induiosator:
Rosia imbujorata si transpirata toata (cu gandul la felia de cascaval anonim – imaginea sa apare difuminata in planul doi):
– Delaco, Delaco, iarta-ma ca ti-am gresit…
Apa minerala, cu o efecvescenta brusc aparuta (o fi de la usturoi), dar nu recunoaste nimic:
– Delaco, scumpule, eu te-am asteptat si te voi astepta mereu!
Dulceata de casa, isi sufla cu emfaza bretonul din ochi:
– Ei, poveste, da’ lacrimogene mai sunteti, suratelor…
Delaco – in prim plan, priveste cu seninatate, obisnuit sa fie in centrul atentiei tuturor, dar nu spune nimic.
Patrunjelul se infoiaza ca un paun la parada:
– Cand doi, trei sau mai multi se cearta, eu castig! Delaco, iubitule, te fac o supa crema?
In acest moment, cadrul se deschide si vedem cum restul personajelor se indreapta oarecum amenintator spre Delaco, strigand care mai de care:
– Ba eu! Ba eu! Esti al meu! Ba al meu!
In ultimul cadru, il vedem pe cascavalul Delaco, cu aceeasi prospetime si la fel de apetisant ca intotdeauna, inconjurat de toate ingredientele-personaje care nu pot face altceva decat sa il adore. Delaco fericit si constient de propria valoare, ne dezvaluie discret secretul neinduplecarii sale: poarta in piept numele iubitei: “Sofia”. Apoi imediat arboreaza sloganul sau preferat: “Pentru fani, cel mai bun!” si ramane cu privirile atintite spre camera. Desigur, el nu se refera doar la fanii din frigider care sunt gata sa-l ia cu asalt, ci, mai cu seama, la sutele de mii de fani branza care l-au facut celebru. Cadrul se inchide si…

*

…deschid frigiderul pentru gustarica de care va spuneam mai devreme, a cincea sau a sasea azi. Constat cu uimire ca toate legumele si verdeturile sunt in mod misterios adunate gramada la mijlocul raftului si nu mai vad cascavalul din cauza lor. Ezit un moment intre o salata cu “de toate” si placerea gustului concentrat, ademenitor si moale de cascaval adevarat. Cedez ispitei si rapesc cascavalul proaspat. Ma relaxez delectandu-ma cu cate o feliuta potrivit de mare, in timp ce privesc visatoare spre Magura. Nu degeaba sunt fan branza DE LA COdlea!

Articol inscris in competitia Spring SuperBlog 2014. Clipul din material nu are caracter comercial, ci doar de divertisment pentru cititorii blogului. Fragmentul melodic folosit este din “Nocturne op posthum” de Chopin (sursa: audioz.ro)

6 păreri la “Filmul vietii celebrului Delaco

Tu ce parere ai?

