E suficient sa fii doar creativ?

Eu am crezut mereu despre mine ca sunt creativa. Tu nu? Ba chiar asteptam cu un oarecare interes prima provocare pentru a-mi testa limita creativitatii. Pe masura ce am crescut, au crescut insa si problemele, si situatiile care sa necesite atat in plan personal, cat si in plan profesional o creativitate dublata de strategie, de knowhow si de metoda. Si astfel au inceput sa mi se clatine anumite credinte…

Se spune ca desteptul invata din greselile altora. Eu cred ca invata, mai degraba, din realizarile si experientele pozitive ale altora. Atata timp cat exista precedente de succes, este o pierdere de vreme si de informatie sa nu le luam in calcul. Creativitatea mea innascuta nu a mai fost, astfel, suficienta pentru a face fata provocarilor zilnice. Desi nu m-am gandit niciodata ca pot apela la un program care sa ma invete cum sa gandesc structurat, cum sa-mi coordonez si canalizez creativitatea in vederea atingerii scopurilor propuse, ma vad astazi in ipostaza de a astepta cu nerabdare posibilitatea de a fi parte integranta din experienta Creative Fitness Studio (proiect al Fundatiei Friends for Friends). ffffAm eu pe lista cateva chestii carora le dau de mult tarcoale, dar nu reusesc sa le dau si de cap si ma bazez pe acest semnificativ ajutor pe care cele 4 sesiuni de descoperire, stimulare și dezvoltare a creativității din 13, 15, 16 si 18 martie mi-l vor oferi din plin. Asta pentru ca tot ce e inca imposibil sa devina posibil, pentru ca “nu pot” e, de fapt, alibiul lui “mi-e lene sa gandesc sau nu stiu cum sa o fac”. Interactiunea cu alti oameni aflati ca mine nu in impas, ci intr-un moment de sinceritate cu sine in care accepti ca ai nevoie sa mai inveti, devine si ea parte integranta a procesului de invatare. Mai ales ca este vorba de principii atat de practice si de necesare mereu. Ce sa mai, o gimnastica a mintii, un antrenament de fitness mental, in care vor muncii nu muschii, ci neuronii.

Cu notitele de la curs, voi alerga in dinti la prietena mea Alina care mi-a tot povestit de cateva luni incoace, din diferite perspective, aceeasi problema care o blocheaza. Nu stiu acum ce sfat sa-i dau si incerc sa ma pun in locul ei, intrebandu-ma daca eu as fi capabila sa gasesc raspunsuri si solutii… Dincolo de subiectivismul si gradul de implicare emotional, in fiecare situatie “imposibila” este nevoie de o gandire logica, capabila sa vada imaginea de ansamblu. Desi are un loc de munca placut, confortabil si decent platit, Alina este tentata sa accepte o oferta mai interesanta din punct de vedere profesional, insa fara sa-i ofere siguranta calduta a celui actual. Evident ca ea nu stie ce sa faca, ce sa aleaga. Atata timp cat este indecisa, simte ca problema o conduce, inertia ei reprezentand automat o alegere nedorita. Dar care o fi alegerea dorita? Presiunea timpului, invalmaseala de sfaturi si pareri contradictorii din jur o imping in pragul crizei. Pana la urma, Alina nu are nevoie sa i se sugereze alegerea cea mai buna, ea are nevoie sa i se sugereze modalitatea prin care sa ajunga la aceasta alegere: cum sa disece problema, cum s-o analizeze, cu argumente pro si contra, asternute frumusel pe hartie.

As vrea sa pot sa o iau de mana si sa-i spun, dupa 18 martie, “hai sa vedem cum se poate”…

(articol scris pentru campania „S-a redeschis sezonul solutiilor creative pentru profesionsitii din Romanaia” pe platforma blogalinitiative.ro)

Tu ce parere ai?

