Copilul fericit de ieri pentru copiii cu ochii tristi de azi

Sunt un copil fericit. Copilul din mine este fericit pentru ca a avut o copilarie pe masura. Si azi imi gasesc surse de energie din esenta acelor vremuri. Imi pareau nesfarsite, pline de bucurie si siguranta. Credeam ca asa e pentru toti copiii. Si cel mai mic gest in disonanta cu lumea mea, ma afecta si ma intrista(de exemplu, m-am intors dintr-o excursie si am fost uimita sa vad ca parintii altor colegi nu-i intampinau pe acestia cu entuziasm si imbratisari, asa cum era normal pentru mine). Si nu stiam nimic din realitatea de dincolo de portile fericitei mele copilarii…

Dar amintirea mea draga este alta. Aveam 7 ani si eram la tara, unde impreuna cu sora mea de 5 ani si restul familiei il asteptam pe Mos Craciun. La un moment dat, tata a iesit pana afara, iar la cateva minute a venit Mosul. Eu tremuram toata, dar sora mea, desi mai mica, l-a intampinat cu suspiciune si l-a luat la intrebari – unde e sania, unde sunt iepurasii si unde e tata… apoi l-a privit mai atenta in ochi si l-a recunoscut! Mosul nu s-a desconspirat, a plecat dupa micul ritual de poezii si cantecele, dupa care tata s-a intors grabit de afara cu regretul ca „nu l-a vazut pe Mos Craciun”. Anul urmator insa, in ajun, pe cand asteptarea deja plictisise, tata se duce in dormitor si… la usa suna Mosul!! Desi nu prea ne explicam noi prin ce metode reusise tata sa iasa din dormitor (de la etajul 5, fara alta usa de acces decat cea la care ne uitam noi) si sa ajunga la usa de la intrare, eram relaxate, ca doar stiam cine e Mos Craciun… pe cand incepusem in dorul lelii sa spunem ce aveam de spus, in pragul dormitorului apare tata!!! Un moment am ramas cu gura cascata, uitandu-ne cand la Mos Craciun, cand la tata si neintelegand nimic. De fapt, a fost momentul cand am reinceput sa credem in Mos Craciun! Multi ani dupa aceea am repovestit de nenumarate ori aceste intamplari. Tata ne-a spus ca a procedat asa pentru ca, daca prima data l-am recunoscut, a doua oara a vrut sa fie sigur ca nu renuntam atat de devreme la magia de Craciun. Nu am renuntat nici astazi, cand tata a plecat dintre noi. A ramas insa Mosul care vine in fiecare an la copiii mei, el facand parte din efortul de a le oferi o copilarie cat mai frumoasa, inocenta si sigura.

Azi, spre deosebire de copilul de acum multi ani, stiu ca exista copiii nefericiti nu pentru ca nu-i imbratiseaza parintii dupa o scurta despartire, ci pentru ca nu au parinti deloc. Ei sunt copiii nimanui si ai nostri, ai tuturor… logo-hhcro-200px-color-and-sloganPentru ei fundatia HHC Romania (O casa si o familie pentru fiecare copil) organizeaza pe 26 martie, ora 19.00, la Ateneul Roman, a doua editie a Galei HHC Twin Art care „isi propune imbinarea artelor intr-un spectacol unitar, cu un mesaj special: arta, in toate formele ei, vine in sprijinul copiilor dezavantajati” (HHC Romania).  Este cel mai important eveniment public al fundatiei si are ca scop constientizarea opiniei publice in legatura cu viata copiilor institutionalizati si problemele lor, precum si atragerea de noi parteneri in scopul continuarii proiectelor dedicate acestora. Printre artistii editiei din 2014 se numara violonistul Alexandru Tomescu, Cvartetul de coarde Ad Libitum si pianistul Andrei Licaret. Bilete se pot achizitiona de pe bilete.ro si de pe siteul dedicat galei: twinart.hhcromania.org unde se pot face si donatii.

(Articol scris in sprijinul campaniei „Bloggeri pentru copiii fara copilarie” al platformei Blogal Initiative.) 

3 păreri la “Copilul fericit de ieri pentru copiii cu ochii tristi de azi

  1. AM RECITIT CU MARE EMOTIE ACETSE RANDURI SI, DESI MI-AM DAT SEAMA CA LE MAI CITISEM, NU AM RENUNTAT, ATAT DE MULT MI-AU PLACUT SI ATAT DE MULT M-AU FACUT SA LACRIMEZ IAR SI IAR, INGERAS MIC.

    Apreciază

Tu ce parere ai?

