Invatam copiii sa traiasca frumos

In ultimii 20 de ani scoala romaneasca a cunoscut numeroase modificari initiate de ministrii educatiei care s-au tot schimbat in guvernele post-decembriste. Nu vreau sa judec aceste modificari ca fiind bune sau rele, dar faptul ca au existat atatea, a creat o stare de instabilitate si nesiguranta care s-a transmis si profesorilor si elevilor. La asta se adauga “libertatile” pe care tinerii le revendica cu titlu de drepturi, in realitate fiind vorba de lipsa de respect si interes (stau marturie procentele mici de promovabilitate). reeijaDaca mai adaugam si salarizarea jenanta a profesorilor aflata in directa legatura cu fenomenul migratoriu tot mai evident in randul acestora (fie catre alte domenii, fie catre alte tari), avem o imagine cat se poate de dureroasa a scolii romanesti de azi. Poate de aceea, mai mult ca niciodata este nevoie de implicarea societatii in procesul educational, prin intermediul proiectelor si campaniilor destinate elevilor (in general, gestionate de ONG-uri in colaborare cu inspectoratele scolare). Un exemplu in acest sens il constituie si Reija.ro, magazin online de accesorii de dama Geanta_model_floral_piele_naturala_Maria_maro_deschis_negru_rosu_verde_1_Largesi sponsor al acestei probe din cadrul competitiei Spring SuperBlog 2014 care se implica activ in comunitatea locala sprijinind fundatia Agapedia in campaniile sale.

Un alt exemplu ar putea fi o serie de proiecte sociale destinate elevilor de la clasele V-VIII, respectiv IX-XII, in colaborare cu ONG-uri a caror arie de activitate include persoanele apartinand categoriilor defavorizate (cum ar fi persoane cu dizabilitati, persoane fara adapost, orfani, imigranti aflati in situatii de excluziune etc). Scopul acestor initiative este acela de a constientiza adolescentii de faptul ca aceste persoane exista, traiesc in societate, nu musca, deci nu e cazul sa le izolam, ci dimpotriva, ele au nevoie de sprijinul si implicarea tuturor, iar acest lucru se invata cat mai devreme.

Din punct de vedere practic, acest tip de proiecte se desfasoara sub forma unor prezentari video realizate de un asistent social direct implicat in activitatile ONG-ului colaborator si care sa aporte si exemplul sau personal. Mai mult, la fiecare intalnire ar putea participa cate un reprezentat al uneia dintre categoriile sociale vizate, care sa vorbeasca despre viata sa si problemele pe care le intampina zi de zi. Posterior acestor discutii, elevii de gimnaziu pot lua parte, in scoli, la concursuri de eseuri pe diferite teme, cum ar fi concluziile rezultate in urma participarii la aceste proiecte, parerile personale legate de modul in care societatea accepta si integreaza aceste categorii sociale, schimbarile pe care le-ar aduce pentru ca toata lumea sa beneficieze de sanse si drepturi egale. In plus, copiii pot dona jucarii si carti. De asemenea, in afara scolilor, pentru elevii de liceu, se pot organiza, in limitele legale si pe baza de voluntariat, grupuri care sa participe la una dintre activitatile ONG-ului colaborator, pentru o implicare directa si personala. De altfel, crearea de astfel de contacte reale timpurii sunt benefice micsorarii distantei dintre noi si ceilalti, in avantajul unei mai bune convietuiri.

(sursa pozelor – siteul sponsorului)

(articol inscris in competitia Spring SuperBlog 2014)

Anunțuri

4 păreri la “Invatam copiii sa traiasca frumos

Tu ce parere ai?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s