Scrisoarea „buclucasa”

Sunt Danut, elev in clasa a IIIa la scoala generala 4 de la noi din oras. Vreau sa va povestesc ce mi s-a intamplat cand ma uitam la desene animate intr-o dupa-amaiza, dupa ce-mi terminasem temele. Era un episod din „Jake si piratii din Tara de Nicaieri” asa ca tare m-a surprins cand, deodata, pe plaja, langa Jake si matelotii sai, au aparut mai multe personaje necunoscute. Am avut senzatia ca a schimbat cineva canalul de desene animate, dar nu mai era nimeni in camera, doar eu, televizorul si cartile din biblioteca. Am ramas apoi uimit cand o fetita curajoasa a ciocanit usor cu degetul in ecran si mi-a zis:
– Danut! Hei, Danut, ce mai faci?
– ….
– Danut, am ales sa iti vorbim pe aceasta cale pentru ca este singura prin care putem lua legatura cu tine. Tu esti un baietel cuminte si curios. Stiam ca iti plac aventurile si asa am reusit sa te gasim cu ajutorul lui Jake. Hai, deschide ultima carte pentru copii pe care ai primit-o cadou de ziua ta si citeste-le prietenilor si colegilor tai de scoala scrisoarea pe care ti-am lasat-o acolo!

Am uitat de televizor si am fugit sa deschid cartea. Desi o aveam de cateva zile, de-abia daca o despachetasem. Cartea se numeste „Printul Dorinta”, iar inauntru am gasit o scrisoare plina de desene si de culori. Am inceput s-o citesc singur, cu glas tare si mi s-a parut uimitoare. Am luat-o la scoala si le-am citit-o si colegilor:

„Dragii nostri prieteni,

va trimitem aceaste randuri noi, cateva dintre personajele din cartile de povesti si basme pe care unii dintre voi le-ati citit inca de cand ati invatat literele si ati inceput sa buchisiti primele cuvinte, iar altii dintre voi, cu tristete va spunem, inca nu ati avut curiozitatea sa ridicati copertile stralucitoare si sa trageti cu ochiul pentru a descoperi ce se ascunde intre filele cuminti, frumos tiparite, cu imagini de vis si porti catre lumile paralele. Voua, celor din urma ne adresam mai cu seama, caci lumea noastra magica poate disparea fara cititorii nostri. Voi sunteti unicii nostri salvatori posibili, precum este dintre noi Oksa Pollock pentru „Taramul invizibil”, o minunata carte de aventuri pentru voi, copiii.tn1_oksa_pollock_vol_1-194x250

Suntem ingrijorate pentru ca va vedem tot mai des petrecandu-va timpul in compania televizorului, a calculatorului sau a tabletei cu jocuri video sau, pe cei mai marisori, cu dialoguri virtuale. De aceea, tot mai rar veniti la intalnirea cu noi si cu aventurile noastre fara sfarsit. Fantasticele intamplari pe care noi le traim sunt in mare masura rodul imaginatiei voastre. Va aduceti aminte de povestile pe care parintii, buncii sau chiar fratii mai mari vi le spuneau cand erati mici de tot? Cum de fiecare data aceeasi poveste era mereu alta, tot mai frumoasa, tot mai neasemuita? Acum, cand stiti sa cititi, izvorul acestor minuni va curge lin la picioare, depinde numai de voi sa va opriti un moment, sa luati o carte in mana si sa-i deslusiti intelesurile.
sigla-ALLPoate va intrebati cine suntem. Venim din tara Editura All, unde mai avem multi alti prieteni ca noi. Dar sa ne prezentam pe-ndelete, asa se cade:
Incep eu, Oksa Pollock. Trebuie sa-mi gasesc prietenul Gus si nu o pot face fara voi.
– Missy, Teresa, Elina şi Annie suntem noi, fetitele printese, si avem nevoie de voi sa gasim restul paginilor din „Manualul Printeselor”.
Miauuuuuu, eu sunt Roscovanul si voi trebuie sa ma ajutati in nemaivazuta lupta dintre clanul Tunetului si sinistrul Clan al Umbrelor din ”Pisicile razboinice”.tn1_pisicile_razboinice_final-194x250
Chiiit… Marty Flynn se prezinta domniilor voastre. Ma grabesc s-o salvez pe Becky si sa-i infrunt pe sobolanii pirati, condusi de Rattbone, nesuferita lor capetenie din „Soboratii”
Pixi Stie-Tot, dragilor, eu va acompaniez in calatoriile voastre in lumea animalelor, a naturii, a stiintelor, a pamantului insusi sau a corpului vostru.
tn1_pw06.pamantul-ro-cover-c1-194x250Copii, ce ati aflat pana acum despre noi este doar inceputul. Lectura cartilor noastre insa va va dezvalui toate misterele pe care numai impreuna le putem rezolva. Si pentru asta, noi vrem sa va propunem un joc. Rugati-o pe doamna invatatoare ca o data pe saptamana macar, sa aveti o ora in care, cu ajutorul mai marilor tarii noastre, Editura All, sa alegeti cate o carte (sunt foarte multe, puteti incepe cu „Povestea hipopotamului de plus” sau cu „Ceata lui Trului-Ruli” sau cu ce vreti voi) si sa cititi fiecare, cu voce tare, pe rand, cate o pagina din cartea aleasa, pana o terminati. Si asa, in fiecare saptamana, veti vedea singuri cate surprize va ofera cartile scrise special pentru bucuria voastra.
Va asteptam cu nerabdare si cu mult drag sa ne salvati lumea magica!

Ale voastre,
personaje de povesti si basme”

Toata lumea a fost uimita de scrisoarea mea si a doua zi le-am adus cartea in care am gasit-o. Doamna invatatoare ne-a intrebat daca nu vrem sa ne jucam asa cum ne-au propus personajele si atunci am inceput sa citim impreuna „Printul Dorinta”.

Acum avem multe carti de la Editura All pe care le citim si la „Ora cu minuni” de la scoala, dar, mai ales, fiecare singur, la el acasa. Si de-abia dupa ce am citit cateva dintre cartile din seria „Calatorii in lumea basmelor” am inteles si eu rostul scrisorii. De aceea v-am povestit ce mi s-a intamplat, sa puteti face si voi aceleasi descoperiri! Mai intai, cititi scrisoarea la scoala, dupa care deschideti cartile de aventuri. Pentru ca inca de pe acum noi vrem sa fim cititori! (sursa pozelor: www.all.ro)

 

(Articol inscris in competitia Spring SuperBlog 2014)

2 păreri la “Scrisoarea „buclucasa”

  1. iată o manieră foarte atractivă şi care stârneşte curiozitatea şcolarilor mici să intre cât mai repede, dacă nu au făcit—o până acum, în lumea mirifică a cărţilor!

    Apreciază

  2. Pingback: Scrisoarea buclucasa - Harta BlogAwards

Tu ce parere ai?

