Fara frica, fara durere

„Sunt un Calator propulsat in voiajele mele fara sfarsit de nazuinte si dorinte. Uneori insa, dorintele depasesc pragul viselor si se fixeaza in concret, devenind aspiratii catre solutii pentru probleme, necesitati sau dureri. Uf… durerea… pe cat e de importanta in mentinerea vietii, semnal de alarma precis atunci cand integritatea fizica imi este afectata, pe atat de mare imi este frica de ea… asa e, sunt un Calator atipic, am frici si am nevoi marunte. Am trecut de toate filtrele si barierele, am luat toate testele ascunzand adanc aceasta latura a mea pur umana… i-am pacalit pe toti si am reusit sa ajung pana aici, dar mie imi este cel mai greu, caci port in mine povara memoriei tuturor vietilor, povara propriului corp altfel, ale carui dureri umane ma innebunesc. Cea mai trista experienta a fost atunci cand m-am lovit la cap de un perete invizibil… am poposit in primul loc unde am vazut un medic (l-am recunsocut dupa geanta tipica, din piele, si mina serioasa), iar ingrijirile mi-au facut si mai rau… era cat pe ce sa fiu supus unei trepanatii vindecatoare… mi-am venit repede in fire si am fugit de-acolo… doar frica mea de durere combinata cu nevoia imperioasa de ajutorul unui medic m-au calauzit acolo… Latura mea umana, imprecisa, imi joaca mereu feste similare.

Acum am o alta problema. O durere crescatoare ma invaluie de ceva timp. Imi da ghionturi, imi da fiori ascutiti, imi zguduie corpul si-mi apasa pleoapele. Capul imi tremura imperceptibil, in timp insasi respiratia ma raneste. De data asta, frica mea de durere este exacerbata si de perspectiva incerta a rezolvarii situatiei. Mai exact, ma doare un dinte, o masea, jumatate de gura, ceva ma doare cumplit acolo, iar frica mea de experiente medicale esuate ma face sa intarzii sa iau masuri. As vrea ca de data asta sa aleg nu o varianta buna, ci cea mai buna. Cand intru acolo, sa las la usa temerile. Sa nu ma doara deloc. Si sa plec vindecat. Merg de cate ori e nevoie, cu incredere si chiar cu bucurie daca stiu ca toate acestea sunt reale. Caut… din vartejul de idei si imagini aleg cateva optiuni. Un cabinet, o clinica, un medic… o tara, un oras… un an… ma opresc in 2010, ezit, apoi aleg 2014. Vizualizez comparativ toate informatiile din lumea virtuala si ma opresc la o adresa: Dentfix.ro. Imi place in primul rand ca gasesc tot ce trebuie sa stiu inainte de a pasi propriu-zis in clinica. Numele ma inspira: IVORY (Clinica Dentfix). Dentfix_logo_h80Vad ca au servicii stomatologice complete, o echipa de medici calificati, aparatura de ultima generatie si, foarte importat, pacienti multumiti. Asa vreau sa fiu si eu. Multumit! Vindecat!

Calatoresc spre Bucuresti, catre clinica IVORY din strada ce poarta numele istoric al ultimului Ban al Craiovei: Barbu Vacarescu. Realitatea imi confirma alegerea. Zambetul si vocea prietenoasa ale fetei care ma intampina imi dau speranta. Astept in lobby. DENTFIX lobby1Simt pulsul grabit, sangele imi zvacneste ritmat, dar in contratimp cu durerea. Pentru a nu ma centra doar pe senzatiile fizice atat de puternice, imi mut atentia asupra a ceea ce ma inconjoara: aerul e proaspat si curat (si inteleg ca este vorba de o centrala proprie de tratare si filtrare a aerului), lumina este naturala, fiind generos primita prin ferestrele mari, in timp ce lampile ofera lumina artificiala identic naturala. Vad produse profesionale destinate ingrijirii orale obisnuite, dar si dupa tratamente specifice. Prin usa intredeschisa a unui cabinet din care tocmai pleaca un pacient zambind relaxat (ce usurare si pentru mine!), intrevad aparatura moderna, de ultima generatie, intr-un spatiu nu doar curat, ci steril. Premisele ca experienta mea stomatologica sa fie una pozitiva sunt reale.

Frica ma paraseste lent, in timp ce durerea se estompeaza. dentfix action2Vocea si ochii doctoritei imi dau speranta, ma fac sa ma simt bine, cel mai important pacient al sau. Anestezia isi face simtit efectul, eu ma relaxez pe deplin, iar incordarea ultimelor ore se transforma intr-o senzatie placuta de somnolenta… as dormi atat de bine in timp ce maseaua mea este tratata cu cea mai mare atentie. Ma simt sigur pe mine si ma bucur ca sunt aici. Pot sa recomand cu mana pe inima si celorlati Calatori atipici, ca mine, cu dureri prozaice, precum cele de dinti, sa vina la Dentfix. Mai mult, decat sa astepte o duerere naucitoare pentru a apela de urgenta la medici, mai bine sa se programeze la controale periodice. Asa se previne orice complicatie, de la o simpla carie, pana la probleme serioase care pot implica inclusiv pierderea dintiilor sau afectarea grava a gingiilor. Si noi, Calatorii avem nevoie sa stim undeva in timp si spatiu un loc de vindecare, cum este aceasta clinica stomatologica bucuresteana bazata pe cele mai avansate principii si tehnologii. Desigur, atentia primita nu a fost doar sub aspectul medical sau al sigurantei mele, ci si financiar.”

*

Trebuie sa va marturisesc ca povestea Calatorului a avut efectul scontat inclusiv asupra fiului meu pasionat de Science-Fiction. Nu numai ca nu i-a mai fost frica la prima sa vizita la stomatolog, dar a fost mandru ca traieste o experienta atat de extraordinara.

sursa pozelor si a informatiilor: siteul sponsorului

 

O părere la “Fara frica, fara durere

Tu ce parere ai?

