O calatorie unica

06-timpul„Spatiul si timpul sunt notiuni de baza ale fizicii. Multe teorii explica fenomene si formule plecand de la aceste notiuni. Spatiul si timpul sunt miezul multor structuri. Dar ce sunt ele cu adevarat nu stie nimeni”(descopera.ro).

Subiect de literatura si tema intens studiata in fizica, timpul si dimensiunile sale ne controleaza viata si ne fascineaza in acelasi timp, prin intrezarirea posibilitatilor de a iesi de sub tutela sa. De a face o calatorie in timp. In trecut sau in viitor. Comunitatea stiintifica admite doua ipoteze referitoare la natura timpului. In conformitate cu prima dintre acestea, aproape unanim acceptata, timpul este liniar, astfel ca trecutul nu mai exista, viitorul nu a venit inca, deci nu ne ramane decat prezentul (si al sau Carpe Diem!) si astfel „calatoriile” nu pot avea loc decat in imaginatie. In conformitate insa cu cea de-a doua ipoteza, dimensiunile timpului, asa cum le percepem noi: trecut, prezent si viitor exista simultan, depinzand de momentul de timp la care ne raportam. Insusi Albert Einstein (1879 – 1955) a redus timpul la conditia unei singure dimensiuni, maleabila in functie de anumiti factori (cum este viteza de miscare. Daca s-ar reusi crearea unei tehnologii care sa permita depasirea vitezei luminii – 300.000 km/s – ipotetic vorbind, pentru un cosmonaut care ar calatori in spatiu cu aceasta viteza, timpul ar trece mult mai lent decat pentru cei ramasi pe pamant). In baza acestei ipoteze, sustinuta de anumite teorii ale fizicii relativiste si de unele experiente personale, calatoriile in timp ar fi posibile. Pentru mine, aceasta este una dintre cele mai fascinante posibilitati ale omenirii.

abdcomputers-150x150Mi-as proiecta calatoria mea personala in timp in trecut. As vrea sa cunosc istoria asa cum s-a intamplat, din perspectiva celor care au trait-o la persona I, si nu prin prisma celor care au povestit despre ea, asa cum o facem acum. As alege diferite epoci, diferite tari si m-as inflitra printre cunoscutii personalitatilor istorice. Si trebuie sa marturisesc ceva: as trisa. As lua cu mine, bine ascunse printre obiectele specifice timpului vizitat, cateva minuni tehnologice moderne de ajutorul carora sigur va fi nevoie. M-am gandit, in primul rand, la un laptop si la o camera video. As vrea sa imortalizez totul, sa notez totul, sa am cu mine totul. Pentru un laptop bun,

Laptop second hand Apple MacBook Pro

Laptop second hand Apple MacBook Pro

la un pret la fel de bun, apelez la ABDcomputer.ro. Mi-am mai luat de la ei, online, alegand din cele peste 1000 de produse din stoc, un calculator si un monitor pentru acasa. Dar cum sunt prea mari pentru o calatorie, ma salveaza laptopul (m-am gandit si ca daca e ceva ce nu-mi place la laptop, la ABDcomputer.ro am posibilitatea returnarii in 90 de zile. In plus, primesc puncte de fidelitate). Si pentru a ma dota cu ce imi trebuie, nu a fost nevoie sa calatoresc in viitor pentru a-mi lua de acolo te miri ce gadgeturi. Tot ce mi-e necesar, atat pentru posibila mea calatorie in timp, cat si pentru prezent, gasesc rapid (cautand in categorii de produse sau in meniul cu promotii si top vanzari/cautare si lichidari de stoc), cumpar pe loc, cu livrare din stoc in 24 de ore de la ABDcomputer.ro.

Monitor second hand Fujitsu Siemens

Monitor second hand Fujitsu Siemens

Calculator second hand HP Compaq

Calculator second hand HP Compaq

Multumita de achizitie, trec la etapa urmatoare: alegerea destinatiilor. Fara indoiala, prima dintre ele ar fi in vremea dacilor, despre care adevarul nu este inca in totalitate cunoscut. Apoi as aluneca cu precizie, conform ipotezei lui Möbius, prin „portile energetice” (falii spatio-temporale care fac legatura intre doua momente in timp si uneori chiar intre doua locuri diferite) pentru a ma opri intr-un trecut nu foarte indepartat: acum 200 de ani. As vizita orasul meu de suflet si l-as imortaliza pana la detaliu, de la ultima mahala, urcand pe cursul umbros al Dambovitei si pana la Curtea Domneasca. Asa as putea vedea si simti, scrie si intelege o particica mica, dar frumoasa si importanta a istoriei Bucurestilor. Si nu as neglija nici moda acelor timpuri, nici viata boema a artistilor sau cea fara de grija a boierilor si nici traiul amar al muncitorilor si taranilor din imprejurimi. Si poate ca as mai trisa inca o data si le-as face cadou laptopul meu, daca nu mi-ar fi frica de „efectul fluturelui” care ar putea modifica in asa fel cursul intamplarilor, incat sa nu mai apuc sa ma nasc!

 

sursa informatii: descopera.ro; sursa poze:descopera.ro si siteul sponsorului

 

3 păreri la “O calatorie unica

Tu ce parere ai?

