Zambetul Danone si Romania

Danone si-a lansat un nou site cu ocazia sarbatoririi a 15 ani in Romania

logo DanoneAu trecut deja 15 ani de la producerea primului iaurt Danone in Romania, pe 15 mai 1999. In tot acest timp, Danone s-a extins rapid, ajungand ca astazi unul din doua iaurturi achizitionate pe plan national sa fie marca Danone. Nici nu este greu, daca ne gandim ca produsele Danone (peste 80 de referinte de produs, majoritatea produse in fabrica din Bucuresti) se regasesc in peste 10.000 de magazine din intreaga tara. Istoria Danone este istoria cifrelor de succes. Primul iaurt Danone a fost creat in 1919 in Barcelona de catre Isaac Carasso, ca rezultat al preocuparilor sale de a oferi prin iaurt un leac pentru infectiile intestinale de care sufereau numerosi copii in epoca. De aceea, primele vanzari au avut loc in farmacii. Interesant, nu? Sigur nu stiai nimic din toate acestea, desi Danone face parte cu siguranta din dieta ta zilnica.

Danone se numara printre marcile cel mai puternic percepute de parinti ca fiind destinate copiilor, dar nu si printre cele mai sanatoase, in conformitate cu studiul Top Kids Brands realizat de Open-I Research la initiativa Radio Itsy Bitsy si dat publicitatii in luna decembrie a anului trecut pe site-ul wall-street.ro. Daca la acest aspect negativ mai adaugam si relativ recentele crize de imagine (va amintiti de scandalul iaurturilor cu dioxina din 2007 sau a aflatoxinei din 2013) sau a legendelor urbane referitoare la „prafurile” din care s-ar produce iaurturile Danone, avem o imagine destul de clara a „demonilor” pe care Danone trebuie sa-i anihileze. Iar una dintre armele sale cele mai eficiente este chiar noul site danone.ro  care pune un accent deosebit pe sanatate si pe atentia si grija fara de care nu s-ar putea produce iaurturi atat de bune.

danone 1Dintr-o suflare as vrea sa va spun o multime de lucruri despre ce mi-a placut vizitand site-ul, insa imi este clar cu ce sa incep: cu noul logo! Similar cu cel anterior, dar mai simplu, mai vizibil, mai clar. Pentru mine, mai bun. Imi place ca prima pagina este si ea in aceeasi linie – prietenoasa, simpla, informatia este clar delimitata si distribuita. Si am ajuns la un alt punct foarte important: continutul. Site-ul Danone pune foarte mare accent pe acest aspect, de fapt, este vorba de marketing prin continut, considerat „noul marketing”, mult mai eficace in combinatie cu restul instrumentelor de marketing deja considerate traditionale (de exemplu, campania protagonizata de o vedeta – Shakira in acest caz). Astfel, utilizatorul este retinut pe site prin calitatea informatiilor pe care le poate obtine atat despre istoria Danone si a produselor sale, cat si despre beneficiile iaurtului in general sau despre activitatile de CSR (responsabilitate sociala) pe care compania le desfasoara in Romania.

Intreg site-ul are un desgin similar, de tip puzzle (dinamic in home page), cu imagini proaspete. Nu lipsesc nici necesarele posibilitati de distribuire in retelele sociale (in header) sau de publicare de comentarii (la sectiunea „utile” exista un regulament destul de elaborat referitor la acest lucru).

Am remarcat si sectiunea de noutati (asemanatoare unui blog inserat in site) unde puteti citi articole diverse, toate avand acelasi numitor comun, fie ca este vorba de vizitele in fabrica (da, se poate!), de profesionistii din spatele brandului sau de povestile de viata din care Danone face parte in mod direct (mi s-a parut interesant in acest sens articolul despre „fata care gateste cu flori”, Romana).

As vrea sa mai semnalez faptul ca versiunea in engleza a site-ului este un inforgrafic sugestiv (pe alocuri cu texte in limba romana, inclusiv footer-ul). Pe mine ma duce cu gandul la o versiune intermediara, probabil ca inca se mai lucreaza la forma sa definitiva. In ceea ce priveste partea de „termeni si conditii” (destul de elaborata si cu paragrafe mai greu de inteles) contine cateva greseli de ortografie.

Desigur ca orice lucru pe lumea asta poate fi imbunatatit. Acesta este mecanismul progresului in sine. De aceea o sa fac si eu doua observatii legate de aspecte care ar putea ajuta in acest scop. Astfel, citind pagina dedicata „misiunii Danone” am ramas cu o senzatie de artificialitate data de numeroasele poze devenite deja clisee in publicitate (copii si adulti fericiti, surprinsi in miscare), precum si de aglomeratia de termeni pozitivi (umanism – generozitate, responsabilitate, respect, deschidere – dialog, curiozitate, agilitate etc).

danone2Continuand navigarea in site am aflat de noua platforma de comunicare online gustaviatazambind.ro lansata recent, odata cu noi ambalaje pentru produsele de baza Danone. As promova mai vizibil aceasta platforma in site-ul oficial, chiar daca este abia la inceput si necesita mai mult continut si activitate (fiind o platforma de comunicare).

Sincera sa fiu, tot citind si scriind despre Danone si iaurturile sale, chiar mi s-a facut pofta, asa ca voi profita de faptul ca ai mei copii dorm pentru a „sustrage” din rezerva lor strategica din frigider un Cremosso si un… Danonino :).

(articol scris la initativa Blogalinitiative in cadrul campaniei „Cum ti se pare noul site Danone?”)

Anunțuri

Tu ce parere ai?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s