Calatorind spre vis

M-am trezit ametita. In primele secunde nu-mi dadeam seama unde ma aflu… vedeam obiectele cunoscute, le inventariam pe rand cu privirea, fara sa inteleg nimic. Apoi, dintr-o data, mi-am amintit. Visasem mult si amestecat. Si foarte intens. Senzatiile din vis se prelungeau, iar acum, treaza fiind, le simteam cum cresc si cum ma coplesesc. De obicei, dimineata imi place sa rememorez fiecare vis, cu toate detaliile, cand inca imaginile mai traiesc in mintea mea. Ma fascineaza. Imaginiatia mea nu a atins niciodata in starea de constienta asemenea amploare precum in vis. Asa si acum, imi aminteam foarte clar o strada plina de case joase si albe, cu acoperisuri albastre si foarte multe scari. Si flori. Desi nu o vazusem in vis, cumva stiam ca marea se zbate in apropiere. Era deja a doua sau a treia oara cand visam strada asta, desi casele nu erau mereu albe. Dar stiam ca era aceeasi strada. Pana acum nu luasem in seama faptul ca visul se tot repeta. Astazi a fost ceva mai mult, dar nu reusesc sa-mi aduc amintes ce sub nicio forma. Si poate si de asta am simtit imperios nevoia sa caut, sa vad daca acest oras exista in realitate. Ceva ma chema acolo. Acel ceva de care acum nu imi mai aminteam. Mi-am spus ca este un joc. Un joc cu mine insami si cu subconstientul meu pasionat de enigme.

bileteavionAsa am inceput sa caut pe internet diverse destinatii care sa aiba ceva in comun cu visul meu, dar si modalitatile de a calatori pana la ele. Primul impuls a fost desigur, Grecia. Poate Santorini, poate Corfu sau Creta. In fond, puteam sa iau de pe bileteavion.ro un bilet dusintors pentru un weekend la un pret foarte bun. Chiar daca nu gaseam strada din vis, intram in contact cu atmosfera greceasca si cu limpezimile Marii Egee. Am vazut nenumarate fotografii si documentare despre localitatile grecesti… insa, ceva nu se lega. Am pastrat in minte optiunea unei excursii doar pentru bucuria sufletului meu, insa cautarea trebuia sa continue. Senzatia mea ca marea are un cuvant greu de spus m-a condus catre alte tari cu orase pe malul vreunei mari. Sau ocean. Ma lasam purtata de intuitie. A doua varianta a fost Italia. Poate Toscana, Sardiniasau Insula Capri sa fie destinatia pe care o caut. Italia este optiunea perfecta pentru concediu, mai ales ca biletul de avion nue deloc scump. Visam cu ochii deschisi…

E greu sa alegi o destinatie turistica, lumea este mare si minunata si cu atatea de vazut si cunoscut, dar cu atat mai greu este sa gasesti un oras despre care numai tu crezi ca ar putea exista aievea, scaldat de valuri. Fusesem in Italia si-mi placuse. Mai ales Venetia. As fi revazut-o oricand, dar acum cautam altceva. M-am dus mai departe cu gandul si am ajuns in Spania. Orasele spaniole atat de pitoresti si moderne in acelasi timp… Poate Barcelona? Sau plajele dincelebra Costa Brava sau poate cele din Comunitatea Valenciana (Costa Blanca)... sau poate undeva, in insule? Una dintre Insulele Canare? Mallorca sau chiar IbizaMi-am notat si Spania ca destinatie obligatorie de vacanta pentru viitorul apropiat.

Apoi s-a repetat visul… aceeasi strada, aceleasi case, insa ceva se schimbase. Erau diferite. M-am chinuit sa-mi amintesc totul cu speranta de a ma lega de vreun amanunt semnificativ. Asa am deslusit din ceata visului ca strada avea un magazin despre care nu as putea spune ca mai stiu ce vindea, dar sigur se numea “O Rio Grande”. Iar aceste trei cuvinte au fost suficiente sa ma poarte peste ocean… destinatia mea era undeva in Brazilia, poate chiar la Rio de Janeiro sau la Sao Paulo (Nu stiu de ce am ezitat sa iau in calcul Portugalia, in fond, Lisabona are iesire la oceanul Atlantic).

Despre Brazilia stiam putin si aveam senzatia ca daca spun fotbal si carnaval i-am descris esenta… si tare mult as fi vrut sa o pot confirma de la fata locului. O calatorie insa atat de departe ma speria. Dupa ce m-am informat in legatura cu preturile biletelor de avion – am folosit tot site-ul bileteavion.ro – mi-am luat inima in dinti si m-am hotarat sa-mi caut visul incepand cu cea mai indepartata si exotica destinatie.

*

Planificarea acestei calatorii a durat mai mult decat imi imaginasem, mai ales ca mi-am antrenat si familia in aventura. Cel mai simplu a fost, insa, asa cum ma asteptam, sa procur biletele de avion pentru toti de pe siteul meu de refereinta.

Bagajele asteptau cuminti la usa si doar o noapte ne mai despartea de marea nebunie. Simteam ca nu pot sa adorm, eram entuziasmata si emotionata. Pe de alta parte, ma si temeam de ce as mai fi putut sa visez…

Si am visat. Aproximativ acelasi vis. M-am trezit razand in hohote. Acum imi aduceam aminte si ce era acel ceva… In vis, pictam un tablou cu strada obsesiei mele. Eu o creasem. De fapt, visul meu incepea sa se indeplineasca. Stiam acum ca o voi regasi oriunde, indiferent de orasul pe care l-as fi vizitat. 

 

(sursa poze: site-ul bileteavion.ro)

Tu ce parere ai?

