Scrisori din diaspora (10)

“Dragi romani,

am citit toate scrisorile publicate pana acum si nu cred ca gresesc daca afirm ca in totalitate sunt scrisori triste, in care oamenii fie isi plang soarta, fie lanseaza un strigat de ajutor. Oare chiar asa de neagra sa fie viata in strainatate? Oare toti romanii traim drame asa de puternice, menite sa me marcheze pe viata? Eu nu cred. Nu zic ca este usor, dar nu as vrea sa se generalizeze, sa lasam impresia ca hotararea de a pleca din tara este un act de inconstienta si o nebunie, din moment ce in strainatate romanii traiesc numai drame. Probabil ca inca nu ati primit scrisoarea niciunui roman multumit (nu zic fericit, ca sa nu credeti ca exagerez sau sunt ironic), pentru ca atunci cand omul se simte bine, nu prea isi bate capul sa se adreseze comunitatii din care face parte. Ce-i drept, isi aduce aminte de ea cand il doare ceva si are o nevoie, un interes. Nu e un repros, este o constatare. Sau poate ca (si acum doar intreb, nu acuz), dumneavoastra, din redactie, nu ati considerat suficient de interesanta o poveste pozitiva si de aceea nu ati publicat nimic pana acum de acest fel? Indiferent care ar fi raspunsul corect la aceasta intrebare, adevarul este ca dincolo de toate greutatile vietii de aici, romanilor le este bine, macar dintr-un punct de vedere. Sau, mai corect spus, le este mai bine. Altfel nu ar avea sens sa se chinuie printre straini, nu?

scrisori din diaspora 10

Nu sunt un om cu o viata prea usoara sau foarte grea. Sunt un om obisnuit. Am trait si intamplari frumoase si mai putin frumoase, m-am plans si eu si am fost ajutat de prieteni cand am avut nevoie. Am trecut si eu prin multe, dar mereu am incercat sa gasesc o semnificatie tuturor acestor intamplari si sa nu le las sa treaca fara ca eu sa fi inteles de ce au fost necesare in viata mea. Acest exercitiu m-a ajutat sa vad si partea pozitiva a vietii. Nu neapart sa fiu optimist, ci sa ma rup putin de tendinta generala de dramatizare continuua a vietii. E drept, unii dintre noi au fost mai crunt loviti de soarta. Insa exista astfel de tragedii oriunde, inclusiv acasa. Probabil insa ca distanta de casa, familie si prieteni face ca totul sa fie resimtit mult mai acut.

Va multumesc pentru ca m-ati acordat si mie putin din timpul dumneavoastra si inchei prin a-i ruga pe romani sa trimita si scrisori in care sa povesteasca si despre lucrurile bune care li se intampla. Pentru ca ele exista si e bine sa le cunoasca toata lumea, acestea putandu-se constitui intr-o motivatie mai puternica decat intamplarile tragice.

Vlad D.”

Pe vremea cand lucram la un ziar de limba romana din diaspora, primeam la redactie scrisori cu povesti de viata. Cateva dintre ele m-au impresionat si le-am pastrat in tot acest timp. Ele au fost publicate la vremea lor, iar azi, dupa aproape 10 ani, sunt la fel de actuale.

2 păreri la “Scrisori din diaspora (10)

Tu ce parere ai?

