Oportunitati pentru studenti

Fiul meu este student in alt oras. Mi-e greu, recunosc, sa nu-l mai am langa mine ca pana acum. Insa viitorul sau conteaza, iar sacrificiile familiei sunt inerente. Zilele trecute a venit acasa si l-am simtit mai preocupat decat de obicei:

– Scumpule, dar ce s-a intamplat? Ma ingrijorezi, mama, am spart eu gheata, vazand ca el nu deschide subiectul.

– Nu am nimic, ce sa am? Gandurile mele…

– Si de ce nu ni le spui si noua? Mai stii cum se leaga ideile si poate te ajutam cu ceva? Si chiar daca nu, macar ti le mai pui in ordine, vrand-nevrand…

– Mama, mi-e si mie greu sa stau asa departe de voi. As veni mai des daca nu as mai depinde de tren sau autobuze. Ma gandesc la o masina. Pe de alta parte, evident, nu am bani sa-mi cumpar inca asa ceva. Asa ca as vrea sa incep cu o slujba, dar nu stiu in ce msaura m-ar distrage de la facultate.

– O sa muncesti, desigur, acum insa trebuie sa inveti ca sa stii apoi ce sa muncesti. Cred ca tie ti-ar trebui o bursa… zise sotul meu, de altfel un om tacut din fire, insa atent mereu, mai ales cand e vorba de copii.

– E o idee buna, o sa vad la facultate daca exista vreun program, dar o sa caut si pe internet.

Intre timp, eu deschisesem deja calculatorul. Imi venise o idee nastrusnica: am combinat ambele doleante ale fiului meu si cautarile m-au dus catre Grupul Radacini (radacini.ro).

logo radacini

– Uite, fiule, am gasit. Fundatia Radacini dezvolta un proiect de experienta in munca pentru studenti si acorda si burse. Programul e valabil si pentru orasul tau.

radacini - Experienta-in-munca-Radacini

– Excelent. O sa-i contactez imediat ce ma intorc. Mi-ar prinde nemaipomenit de bine, atat experienta, cat si bursa. Ma bucur ca exista firme precum Radacini care acorda atentie comunitatii in mijlocul careia isi desfasoara activitatea. Acum ca ai adus vorba, mi-am amintit ca am colegi care activeaza ca voluntari la Fundatia Radacini. De la ei stiu ca se axeaza pe spijinirea categoriilor defavorizate si ca a sustinut mai multe ONG-uri in acest sens (ziceau ei de niste proiecte cu SOS Satele Copiilor si cu Hospice Casa Sperantei, dar si cu altele). Si din cate am inteles au ajutat si persoane particulare aflate in situatii limita (cu sanatatea) sau copiii fara posibilitati, dar cu perspective mari de reusita. Nu am stiut ca au si programe pentru studenti, dar mi se pare grozav. Oamenii astia chiar se gandesc la toate.

– Si nu numai atat. Vei intra in contact cu profesionisti cu experienta din domeniul tehnic, iar asta e mare lucru, fiule. Sunt oameni seriosi. Eu merg cu masina mereu la service la ei si sunt foarte multumit. Nu stiam insa ca au si Fundatie, dar ma bucur sa aflu. Este o completare fireasca in cazul unei firme atat de mari. Stiam ca au o retea dezvoltata de dealeri si service-uri autorizate in diferite orase din tara (Bucuresti, Brasov, Constanta si inca vreo doua), dar si mai multe divizii (de utilaje, imobiliare si chiar si echipa mobila). De fapt, sunt principalii distribuitori de autoturisme de la noi, dar au si parc de masini second hand, comenta sotul meu. Si au si experienta, din moment ce sunt pe piata de mai bine de 20 de ani, parca de prin 1991, daca nu ma inseala memoria.

Intre timp, eu ma documentasem de pe siteul radacini.ro, asa ca imi informez familia:

– Au si magazin on-line de piese auto, daca nu stiati. Si am mai vazut ca se pot adauga anunturi de vanzari de masini rulate. Dragule, ai toate sansele sa iti iei cu ajutorul acestor anunturi o masinuta la mana a doua. In functie de bursa pe care sper s-o obtii, te-om mai ajuta si noi… gasesti tu ceva potrivit, sunt sigura, i-am spus emotionata.

radacini

Nu imi vine nici acum sa cred ce copil mare am. Este un tanar, mai bine zis, un barbat in devenire si aproape pe picioarele lui. Pentru el, sa aiba masina lui reprezinta in primul rand un manifest de independenta si maturitate si apoi o necesitate, imi dau seama. Ma bucur insa ca prin intermediul Fundatiei Radacini are sanse sa-si indeplineasca visul. Iar un vis implinit este baza urmatoarelor vise, acestea alimentandu-se din credinta reusitei.

(sursa pozelor: site-ul radacini.ro)

2 păreri la “Oportunitati pentru studenti

  1. Pingback: Scrisoare deschisa catre cititorii mei | armonie acvatica

Tu ce parere ai?

