Judecata cea dreapta

– Oare ma intelege cineva? Ajutati-ma, va rog!! Cred ca doamna stapana casei are impresia ca este Horton*, salvatorul fiintelor microscopice Whos, a caror lume este cuprinsa intr-un fir de praf. Dar domnia sa are aici o galaxie, dar ce zic eu galaxie, un univers de astfel de lumi pe care le ocroteste si le fereste de dusmanii sai cei mai cruzi: aspiratorul si mopul, spuse plangacios parchetul acoperit de un praf dens.

Ma simt umilita. Intreaga asistenta ma priveste cu superioritate si dispret nedisimulate. Ma uit mai cu atentie si ghicesc in sala figuri cunoscute: covorul din sufragerie, parchetul de pe hol, covorasele din camera copiilor, paturile cu poalele ridicate pentru a se vedea praful de sub ele. Ba chiar si dulapul din dormitor s-a intalat cu capul plecat, sa-i vad crestetul plin de praf, fix in primele randuri. Dar oare ce se intampla si unde sunt?

– Acuzata, ce ai de spus in apararea ta?

Nu zau, ce aparare? Si atunci mi-am dat seama ca nu stiu cum, dar ma aflu intr-o sala de judecata.

– Pai… sa vedeti, incerc eu sa trag de timp. Problema este ca… a… aspiratorul meu nu merge. Adica merge, m-am corectat eu, aducandu-mi aminte ca nu e in regula sa minti la tribunal, dar merge prost, na. Nu aspira cum trebuie. Asta e.

– Si de ce nu iei masuri?

– Cum?

– Asta-i buna!

Avocatul acuzarii, un o aspirator cu tija, de ultima generatie, se zburleste indignat.

– Dar e foarte simplu, doamna draga, continua el. Sunt convins ca ai auzit delogo philips

Ai vazut vreodata ce gama impresionanta de aspiratoare au? Orice model iti place si este mai potrivit nevoilor tale. Cu sac sau fara sac, cu abur sau de mana, toate beneficiind insa de ultimele inovatii tehnologice in ceea ce priveste capacitatea de aspiratie, precum si eficienta energetica. Nu te poti hotari? Intra pe philips.ro si acolo o sa gasesti absolut toate informatiile necesare, inclusiv asistenta pentru produse (prezentari video si explicatii referitoare la tehnologiile utilizate pentru diferite tipuri de aspiratoare). Nu ai nicio scuza, e clar?

Trebuia sa gasesc repede un contra-argument. Murmurul din sala crestea si incepusem sa ma tem pentru siguranta mea. A comoditatii mele, mai exact.

– Hm, dar aspiratoarele astea nu stiu daca respecta noile directive ale Uniunii Europene relativ la eficienta energetica si nici nu au etichete energetic detaliate…, incerc eu marea cu degetul.

– Esti sigura? Chiar din septembrie 2014 toate aspiratoarele vor avea aceasta eticheta. Si scoase o plansa cu imaginea etichetei si explicatiile corespunzatoare. Schematica si la obiect, noua eticheta (similara celei de pe aparatele electrodomestice mari – frigidere, masini de spalat) va prezenta indicatorii de performanta (clasa de eficienta energetica, clasa emisiilor de praf, performanta de curatare pe suprafete dure si covoare, emisiile de zgomot si consumul anual de energie), astfel incat deciza de cumparare sa fie usurata prin posibilitatea compararii rapide a produselor.philips eticheta energetica

Ma simteam incoltita, dar, in acleasi timp, bucuroasa ca aflasem noutati interesante si folositoare. Un astfel de aspirator ma cam tenta si pe mine. In fond, curatenia nu ar mai presupune un sacrificiu de timp sau un efort considerabil, iar confortul la care tin atat nu mi-ar fi afectat deloc. Dimpotriva, va fi floare la ureche sa fac curat ajutata de un aspirator performant.

– Si ce imi recomandati?

– Orice aspirator din noua gama PhilipsAspiratoarele cu sac, de exemplu, au putere mare de aspirare, compartiment pentru praf de pana la 5l si saci standardizati performanti. Aspiratoarele fara sac folosesc tehnologia Philips PowerCyclone care asigura cea mai eficienta separare a prafului si a murdariei pentru o curatenie fara cusur, iar compartimentul de praf este usor de golit.

Intre timp, deschisesem si eu internetul si analizam cu atentie produsele Philips. Deja pusesem ochii pe un model Performance Pro, usor de manevrat, cu tehnologie AirFlowMax, o bijuterie. In timp ce curtea delibera, eu urmaream cu atentie clipul de mai jos:

philips performer pro cu sac

PerformerPro aspirator cu sac

– Avand in vedere ca desi acuzata nu a adus argumente convingatoare, dar si-a recunoscut vina si a acceptat sa ia masuri, declaram procesul inchis. Toata lumea sa plece linistita acasa. Distinsul prieten si sprijin de la Philips va intra in curand in familia voastra, iar lucrurile se vor schimba radical. Iar in ceea ce poriveste povestea lui Horton, aceasta va fi disponibila doar la televizor.

Bataia finala de ciocan m-a trezit. De-a binealea. Ma simteam plina de energie si pregatita de atac. Noul meu aspirator ma astepta cuminte. Prafule, pazea ca venim!

(sursa pozelor si a clipului video: site-ul philips.ro)

*In articol se face referire la filmul „Horton Hears a Who” (2008)

Tu ce parere ai?

