Am fost „la tzara”, dar nu la bunici

logo la tzaraV-am mai povestit ce patesc cand merg la tara cu copiii. Ei, de data asta insa am fost „la tzara”, iar lucrurile… uf, as vrea sa zic ca s-au schimbat radical, ca puii mei au fost niste sfintisori care asteptau inramarea, insa nu. Ce s-a schimbat radical totusi a fost programul care ne-a tinut in priza pe toti, mari si mici. Si o sa va explic imediat cum. In primul rand, cand zic ca am fost „la tzara”, ma refer la o ferma situata in apropierea Bucurestiului, un concept unic de relaxare activa in mijlocul naturii, cu o multime de lucruri de facut pentru intreaga familie.

Am plecat cu gandul ca voi reusi sa ii tin ocupati pe zmeii mei, mai ales ca aveam de unde alege ca activitati pentru ei: hranirea pasarilor si a animalutelor de la ferma (rate, gaste, struti, bibilici, gaini, pauni, vitelusi, iepurasi, ponei, ieduti, magarusi etc), chinuirea trambulinei si a locului de joaca, calarirea poneilor, participarea la atelierele de desen/pictura si le cele de olarit sau, pur si simplu, joaca in natura.

la tzara 01hranit-animale

Nu am fost chiar pe langa subiect, copiii au vrut sa le incerce pe toate, simultan daca s-ar fi putut, tipand si alergand dintr-un loc in altul, speriind toata suflarea necuvantatoare. Dar chiar si asa, au fost politicosi. Alex, de exemplu, a avut uramtoarea discutie cu un catel care il latra:

– Ham si tie. Si la revedere acum ca ma grabesc. Am multe de facut.

Am calarit si poneiul (Teo l-a indemant tot drumul cu „Dii, calutule, mergi mai repede, de ce nu mergi, ti-e foame?”, iar Roby s-a plictisit dupa jumatate de tura, pe cealalta jumatate efectuand-o la pas, straduindu-se sa traga poneiul de coada). Ar mai fi vrut copiii sa mearga in circuitul cu bicicleta sau sa ia lectii de echitatie, dar nu eram pregatiti pentru niciuna dintre aceste posibilitati, ceea ce a atras dupa sine promisiunea ferma ca vor reveni curand. De revenit am vrea noi, dar mai degraba la modul egoist, adica fara copii, pentru a profita si noi putin de aventurile pe care „la tzara” le avem la dispozitie: circuitul de 25 de km de parcurs cu bicicleta, echitatie prin padure sau o plimbare cu caiacul pe raul Arges.

latzara caiac

Dupa ce Teo a reusit la atelierul de desen si pictura sa verse toate borcanele cu apa si sa necajeasca toata asistenta feminina minora, aplicand picaturi de vopsea pe rochite, ne-am retras la jocul cu mingea. Acolo copiii au incins o bataie cu iarba si buruieni de le-am pigulit apoi o saptamana de prin haine. Noroc ca s-a facut ora mesei, asa ca am lasat balta totul si am dat fuga la foisor unde ne astepta un gulas ca la mama acasa (la mama lui, in Ardeal), paine calda si alte minuni gastronomice fara de care silueta mea ar fi de invidiat, dar vai, cat de trista!

Cred ca nu mai trebuie sa va spun ca am inchiriat si un cort cu dorinta nespusa, dar vie, de a ne odihni putin dupa masa (ramasa neindeplinita, ati ghicit). Atat de fascinant li s-a parut cortul, incat l-au inaugurat cu o tranta si cu niste sarituri menite sa-i probeze rezistenta din toate pozitiile. Mai mult, era cat pe ce sa plecam acasa fie fara copii, fie cu copii si cort la pachet.

In orice caz, in ciuda aventurilor inerente, ne-a prins foarte bine sa ne rupem de ritmul cotidian si sa ne distram impreuna, in natura. Si asta fara sa strabatem sute de kilometri pentru ca ferma este situata la km 36 pe autostrada Bucuresti-Pitesti (A1).

In drum spre casa, am aruncat o privire si pe siteul latzara.ro, un site foarte bine si clar structurat, cu toate informatiile esentiale despre ferma si activitatile disponibile frumos prezentate.

In masina era, in sfarsit, liniste. Copiii adormisera rapusi de oboseala de peste zi, cu zambetele inca vii pe chipurile lor scumpe.

la tzara animalute

(sursa pozelor: site-ul latzara.ro)

5 păreri la “Am fost „la tzara”, dar nu la bunici

  1. Pingback: ghidusii dau sens vietii |Am invadat ferma „La Tzara” | ghidusii dau sens vietii

Tu ce parere ai?

