Vreau in tabara la Straja

Sedinta cu parintii. Prima din acest an scolar la clasa tripletilor mei. Clasa a III-a. Nu pot sa spun ca am emotii, insa stiu ca ma asteapta momente delicate. Va trebui sa demonstrez ca sunt un orator cu mare putere de convingere si asta pentru ca se va discuta si organizarea primei tabere din viata copiilor nostri. Majoritatea parintilor deja si-a exprimat opinia relativ la cel mai bun loc pentru o astfel de activitate: la mare (sunt cateva „mamici” care si-au facut planul sa mearga la prajit in tabara copiilor). In aceste conditii, misunea mea de parinte responsabil este sa ii fac sa inteleaga de ce consider muntele ca fiind cea mai buna destinatie pentru aceasta tabara. Si nu orice statiune la munte, ci acolo unde experienta mi-a dovedit ca atat adultii, cat si copiii pot avea un program complet, distractiv si instructiv in acelasi timp. Cum deja cred ca unii dintre voi si-au dat seama, ma refer la localitatea Straja, cu al sau Parc de Aventura si la Vila Alpin, aflata in apropierea acestuia si la aproximativ 50 de metri de telescaun.

VilaAlpin-e1378830042166

vila-alpin-straja

La sedinta am ajuns primul. M-am asezat confortabil si am recapitulat in gand argumentele. In fond, nici nu era greu, doar in urma cu putin timp fusesem in team building la munte cu echipa mea de vanzari si am avut parte de momente incantatoare. Am fost, ce-i drept, foarte disciplinati, dar asta nu ne-a impiedicat sa ne distram. Dimpotriva, asa am avut mai mult timp la dispozitie. Cu cat ma gandesc mai bine la cum am petrecut noi, adultii, o sesiune de team building la Straja, cu atat mai mult imi dau seama ca activitatile pe care le-am desfasurat nu sunt tipice unei varste anume, ci sunt tipice pentru o echipa, indiferent de etatea membrilor sai. Astfel, in cele trei zile petrecute in compania minunatului personal al Vilei Alpin, am reusit sa organizam cateva workshop-uri pe teme de vanzare, insa prezentate altfel decat la o sedinta clasica, cu exemple amuzante si interventii relaxate. Am povestit si analizat intr-o nota umoristica ultimele „gafe”, cu scopul vadit de a invata ceva din ele, ne-am ascutit inteligenta in concursurile de sah si de scrabble pe echipe si ne-am distrat pe cinste la seara de Karaoke. Iar astea au fost doar activitatile de interior.

straja poza5strajapoza1

In cazul copiilor, in ideea coagularii activitatilor lor in jurul unui nucleu, voi propune ca tabara de la Straja sa aiba o tematica (in functie de preferintele lor – de desen, de muzica) si careia sa ii dedicam zilnic cateva ore, aratandu-le celor mici ca se poate invata din joc si din situatii aparent doar distractive. Tot ca activitate de interior, o sa propun cateva cursuri de aerobic pentru copii si parintii insotitori! Putina miscare nu strica niciodata!

straja poza2

Deja se adunau parintii si zumzetul strazii isi gasea ecou in cel al salii de clasa plina de adulti guralivi. Anul trecut am fost reprezentantul clasei, asa ca ii cunosteam pe toti destul de bine  si tocmai de aceea trebuie sa recunosc ca, de multe ori, parintii sunt mai dificili decat propriile vlastare. M-am inscris la cuvant printre primii, deoarece nu as fi vrut ca oboseala sa le distraga atentia. In timp ce ma ridicam in picioare si-mi dregeam glasul, mintea mea cauta febril cea mai potrivita tehnica de vanzare pe care o cunostea. Eram sigur ca voi avea nevoie de asa ceva.

– Dragi parinti, ma bucur sa va revad cu ocazia primei noastre sedinte din acest an. As vrea sa va vorbesc mai intai in legatura cu tabara pe care o organizam pentru copiii nostri. Va cer permisiunea sa va prezint opinia mea si argumentele in favoarea acesteia. (O, Doamne, ce protocolar sunt, trebuie sa fiu mai cald si mai apropiat de ei – gandul acesta mi-a paralizat pentru o secunda discursul, insa m-am recules inainte ca murmurul salii sa ma acopere). Parerea mea este ca cel mai bine copiii nostri se vor simti la munte, in aer liber, unde putem organiza nenumarate jocuri de echipa, in functie si de tematica pe care dorim s-o oferim taberei noastre si cred ca aici este indicat sa ii consultam si pe ei. Eu va propun sa mergem la Straja, la Vila Alpin unde deja firma mea a organizat o intrunire tip team building la care am participat cu mare placere. Noi am fost iarna, asa ca am beneficiat si de avantajele zapezii, unii dintre noi preferand sa schieze, iar altii sa se dea cu sania. Indiferent insa de aceste optiuni, cu totii am participat la bataia cu bulgari de zapada si la construirea celui mai haios om de zapada. Cred ca nu e nevoie sa va spun cu cata bucurie am primit apoi surpriza gazdelor de la Vila Alpin – ceai fierbinte si parfumat. (Simteam ca devenisem nostalgic, iar o parte dintre parinti ma privea cu ironie. Altii insa se lasasera cuceriti de amintirile mele si probabil ca visau deja cu ochii deschisi o excursie la Straja).

sursa poza facebook, bogdan blendea

autor: Bogdan Blendea

Stiu, tabara copiilor nostri este organizata vara si chiar daca vom duce dorul jocurilor de iarna, totusi nu vom avea prea mult timp sa visam la ele pentru ca fiecare moment va fi riguros planificat. Stiti ca Parcul de Aventura se afla foarte aproape de Vila Alpin. Acolo copiii vor avea parte de experiente de neuitat, in sanul padurii, indiferent de provocarile pe care varsta lor frageda le poate accepta (tiroliana, ateliere, ecalada). Nu trebuie sa excludem nici drumetiile sau picnicurile, intrucat peisajul este magnific, cu vedere spre muntii Retezat. In paranteza fie spus, localitatea Straja este deosebita si prin asezarea sa in inima masivului Valcan, si prin locurile interesante de vizitat, de exemplu Crucea Eroilor – monument dedicat memoriei soldatilor din Primul Razboi Mondial si Schitul Straja cu al sau acces printr-un tunel de 50 de metri, pictat in intregime cu scene din Vechiul si Noul Testament.

straja poza3

Am facut o mica pauza, curios sa observ reactiile parintilor. Imi dadeam seama ca ma lasasem cuprins de amintiri si entuziasm si uitasem sa mai aplic cine stie ce tehnici. Le vorbisem din inima, cu gandul la acele zile minunate pe care avusesem bucuria sa le petrec nu demult la Vila Alpin.

Parintii ma priveau cu interes, punand in balanta propriile convingeri si idei cu cele pe care eu de-abia le terminasem de expus. Am sesizat o umbra de nemultumire pe fetele mamicilor hotarate sa-si improspateze bronzul, insa aceasta a trecut repede cand am insistat asupra faptului ca si soarele de munte bronzeza. Mai mult, le-am precizat si ca Vila Alpin ofera tot confortul oaspetilor sai, de la restaurantul cu mancaruri traditionale pana la accesul la internet wireless.

Parintii taceau in continuare. Atunci, doamna invatatoare a avut o interventie inspirata, adresandu-se clasei brusc lipsita de zumzetul caracteristic:

– Daca domnul Ionescu e pregatit sa-si trimita nu unul, ci trei copii in tabara la Straja, nu vad noi de ce am ezita…

Sursa informatii: alpinstraja.ro, tabara-viata.ro

Sursa poze: alpinstraja.ro, facebook.com/vila.alpin

Articol scris cu drag in cadrul competitiei SuperBlog 2014

Tu ce parere ai?

