Noi si desenele animate

– Iubito, iti plac desenele animate?

Halal intrebare la prima intalnire… De unde sa stiu ca e cu bataie luuunga, foarte lunga… Adica intai “iubito” (hmm, prematur) si apoi „desene animate”. In aceeasi propozitie. Stiam eu ca barbatii sunt infantili si greu de maturizat (spre imposibil), dar trageam nadejde sa nu faca parada din asta. Sa ma lase pe mine sa descopar asta si la el mai incolo, odata cu dezamagirile inerente. In schimb, el mi-o tranteste fara menajamente, chiar de la bun inceput. Nu prea am stiut ce sa-i spun. Ma intrebam, la randul meu, daca era cazul sa-i raspund cu aceeasi sinceritate cu care el imi adresase intrebarea… Ma rog, nu despic mereu firul in patru sute, dar el imi placea mult…

*

De atunci au trecut mai bine de 10 ani. Sensul intrebarii l-am aflat curand dupa nasterea primului nostru copil. Iar la aceasta intrebare s-au adaugat infinit de multe altele, acum citez din memorie – si doar pe cele strict legate de acest aspect:

– Ai rabdare sa urmaresti 30 de minute de desene animate?

– De cate ori rezisti sa vezi acelasi episod?

– Inveti repede melodiile din seriale animate? Stii sa le canti apoi impreuna cu cei mici? O faci mai prost decat ei?

– Cate personaje de desene animate cunosti?

– Cate seriale de desene urmaresti (in sensul ca stii despre ce e vorba, ce fac/au facut/vor face personajele mplicate – inclusiv cele secundare, le stii numele, expresiile favorite etc)?

– Care sunt desenele animate preferate ale copilului/copiilor tai? Esti la zi cu ultimele noutati legate de ele?

Atunci fix in acest context, se naste nu inca o intrebare, ci o concluzie: una dintre indatoririle de parinte presupune sa treci testul de mai sus cu nota maxima. Iar asta este posibil doar uitandu-te la televizor impreuna cu odraslele din dotare. Cu experienta acumulata pana azi – avem impreuna 3 copiii, as avea, in sfarsit, raspunsul corect la intrebarea lui de la prima intalnire: imi vor placea cu siguranta!.

Asadar, am devenit si eu fana a mai multe seriale de desene animate. Astfel am descoperit ca exista cateva care pot strani si interesul adultilor, in timp ce copiii le adora. Unele dintre ele trezesc si nostalgii, deoarece multi dintre noi, parintii de azi, am crescut cu ele. Si nu e nevoie decat de doua exemple: „Tom si Jerry” si „Pantera Roz”. Iar daca atunci cand eram mici intelegeam doar glumele de suprafata, cele destinate exclusiv copiilor, acum le privesc cu alti ochi si sa ma amuz de mesajele din planul secund. In fond, retraiesc copilaria alaturi de micutii mei, iar aceste momente nu numai ca sunt relaxante si amuzante, insa fac parte din pretiosul timp pe care il petrecem impreuna. Nu, nu ne uitam doar la televizor, se intelege. Insa atunci cand ne uitam, o facem in formula completa pentru ca am descoperit ca exista seriale de desene animate, precum cele de la Boomerang, care pot face deliciul intregii familii. Noi le urmarim pe majoritatea si mi-e greu sa va spun care este preferatul. De fapt, avem mai multe „preferate”:

– „Scooby-Doo, unde esti tu?”- cu acest serial ne punem la incercare iscusinta mintii si abilitatile de detectiv, in timp ce le explic copiilor ca e greu sa crestem in apartament un caine la fel de mare precum Scooby-Doo (si imposibil sa-l invatam sa vorbeasca)

scooby

– ”Oraselul lenes” – urmarindu-l, copiii imi cer mereu „bomboane sportive”(mere), nu mai sunt doar „supereroi”, ci Sportacus 1, 2 respectiv 3, iar mami este Stefania (inca duc negocieri in privinta parului, recunosc ca nu am reusit sa ii conving ca si visiniu – cum sunt vopsita acum – este un fel de roz. Dar mai inchis). Ma bucur insa sa-i vad ca inteleg de ce este important sa ducem o viata sanatoasa. Singura usoara nemultumie era legata de numele personajului negativ – Robbie – care seamana prea tare cu numele mezinului nostru „Roby”, dar am reusit sa ii explic ce inseamna „coincidenta”. Asa mi-am dat seama inca o data ca este important sa stim ce vad copiii nostri si, mai ales, ce inteleg din ceea ce vad. Avantajul de a urmari impreuna serialele de desene animate este ca le putem explica acele aspecte mai putin clare pentru ei, chiar daca se incadreaza in segmentul de varsta caruia le sunt destinate.

oraselul lenes2

– „Garfield Show”- un serial absolut delicios (uneori si la propriu, nu o data am facut lasagna sau pizza dupa ce l-am urmarit impreuna). Motanul naravas este istet, iar copiii inteleg ca el nu procedeaza mereu corect si datorita faptului ca, pana la sfarsitul fiecarui episod, situatia se redreseaza, iar lucrurile revin la normal. Nu, si nici pisica portocalie mare si vorbareata nu putem avea in realitate, dar e „yupiiii” (citat) ca o avem la televizor.

garfield

– „Pantera Roz si prietenii” – inegalabilele sale aventuri, de un umor elementar, dar care ascund atatea semnificatii. Silueta sa roz, inconfundabila, te obliga sa lasi totul balta si s-o urmaresti prin toate incurcaturile din care iese, de fiecare data, cu fruntea sus… (nu, nici pantera nu avem cum sa tinem in casa…)

– „Tom si Jerry” – evident ca serialul acesta nu mai are nevoie de nicio prezentare. Am crescut cu aventurile lor si noi, chiar daca ii vedeam „cu portia”. Acum insa ne putem lua revansa! Eterna animozitate dintre pisica si soarece nu este nicaieri mai fidel redata. Si asta in timp ce hohotele de ras nu mai contenesc! Cu toate acestea, le-am explicat celor mici ca, din pacate, chiar daca Jerry e mic si dragalas, soarecii sunt incompatibili cu casa noastra. Poate doar cu exceptia hamsterilor de a caror grija trebuie sa se faca responsabili in totalitate (situatie neluata in considerare, evident, de niciunul).

tom si jerry

Astfel ca ne multumim sa iubim nazdravanele animale din desenele animate si sa petrecem in compania lor momente minunate. Sa stiti insa ca la Boomerang puteti urmari si alte seriale, in functie de gusturile voastre copiilor vostri. Asa ca eu zic sa nu ne mai sfiim sa recunoastem ca ne plac desenele animate. Indiferent de situatie si/sau varsta!

2 păreri la “Noi si desenele animate

Tu ce parere ai?

