Consumator versus web design

Sunt un consumator derutat. Recunosc timid, cu jumatate de gura, nu cumva sa ma auda vreo firma sau companie de ale carei servicii se presupune ca am nevoie si sa sara pe mine (sa ma lamureasca, desigur). Numai ca ar face-o in asa fel incat sa ma deruteze si mai mult. Stiu asta pentru ca mereu patesc la fel… Sa ma explic:

Daca am nevoie, de exemplu, de o informatie simpla, intru si eu, ca tot omul modern, pe internet si dau o cautare cu ajutorul unui motor specializat. Pana aici, zero deruta. Dintre toate rezultatele, ghici ce aleg? Primele rezultate! Exact, numai ca primele sunt, de obicei, cele platite si nu mereu cele mai bune surse de informare… atunci le aleg pe cele „mai cunoscute”, numele cele mari de care ma lovesc la tot pasul si care ma bombardeaza pe toate canalele de comunicare cu ofertele lor senzationale si care mi s-au imprimat pe retina. Insa aici incepe deruta… amalgam de informatii, oferte, reclame statice, audio, animate sau tip pop-up intr-un amestec de linii, forme si culori. Clipesc des si simt cum o vaga ameteala incepe sa ma alinte. In secunda 2 (plus alea 10-15 cat am asteptat uneori sa se deschida site-ul) apas „x”-ul salvator si inchid. Concluzia? Un fel de sarba pe loc. Nu am inaintat, doar m-am ales cu joc de degete pe taste si… cam atat.

ea

Ei, in aceste momente imi aduc aminte ca exista si biblioteci, ca doar asa am crescut, insa asta presupune sa dau timpul inapoi si, oricat de tentant suna, nu numai ca nu am cum sa fac asta, dar nici macar pe loc nu am cum sa-l tin, asa ca… solutia mea e tot on-line. Ce caut? Caut informatii clare si precise (nesufocate de reclame sacaitoare, repetitive si de neindepartat de pe ecran), ambalate intr-un web design adaptat lor, frumos (ce-i frumos si lui Dumnezeu ii place, nu-i asa?), prietenos si usor de folosit, astfel incat sa fie o placere si nu un chin demersul meu. In fond, armonia grafica are menirea de a pune in valoare continutul. Oricat de valoros este acesta in on-line, daca nu are corespondent in design, se pierde in multimea pestrita a virtualului. (In paranteza fie vorba, acest aspect este valabil in orice domeniu; de exemplu, in industria muzicala, un videoclip complex, care sa imbine mai multe tehnici, pune in valoare melodia si artistul/artistii, contribuind la succcesul acestora. Si am si doua exemple concrete, in care realul si proiectile 3D se intalnesc intr-o noua dimensiune: videoclipul „Ultimul dans” al lui Horia Brenciu sau videoclipul „Chiar daca” al lui Florin Chilian.)

Revenind insa la informatia din on-line din perspectiva consumatorului, este clar ca se impune colaborarea unui graphic designer profesionist (idealul ar fi sa aiba si specializare in arte plastice, dar si experienta in multi-media si marketing on-line), a carui viziune sa respire arta. Un design unic, contruit de la zero, doar pentru respectivul site, indiferent de natura sa. Eu doar asa recunosc ca ies din starea mea de deruta despre care vorbeam la inceput. Si nu vorbesc despre virtualitate, ci despre realitate. Iar pentru rudele lui Toma necredinciosul am si o recomandare: jurnal.artvisiona.ro, cu backup de „explicatii” video. De la website, promovare on-line, identitate vizuala, design de sigla si print, pana la grafica animata, toate incununate de semantura unui singur profesionist: Simona Buzatu.

 el

Astfel, complementaritatea dintre continut si forma isi gaseste corespondent in on-line in acele proiecte in care informatia de calitate este sustinuta de un web design pe masura.

Tu ce parere ai?

