Scrisoare deschisa (si critica) pentru Adina Banea

„Draga Adina,

Sunt fericit ca prin intermediul acestui calculator pot sa cunosc lumea. Mai ales ca am auzit ca avem si Internet (desi nu-l vad, il platim, asa ca merg pe principiul „il platim, deci exista”). Eu….. hgasujfhpaghso…………….

*

Adina, iarta-l pe iubitul meu, e mai neindemanatic si, de cand a invatat sa tasteze, scrie numai prostii. Bine ca nu stie ca avem si net (adica, stie ca avem, dar nu stie cu ce se mananca), asa ca am noroc ca, in schimbul unei tocanite (care se mananca la propriu, deci e mai simplu pentru el), ma lasa pe mine la calculator. Nu stiu ce intentiona el sa-ti scrie si, mai ales, de unde te cunoaste – acum mi-e ciuda ca nu l-am lasat sa-si termine ideea, dar mai dura un ceas, ca scrie cu viteza melcului ardelenesc, insa daca tot a inceput el asa de stangaci, permite-mi sa continui eu mai academic: Cine esti de-ti scrie iubitul meu?

Ia sa te caut eu pe Google:

 cautare google adina banea

Opaaa, te-am gasit din prima. Imi place: Pitch Me Now – by Adina Banea. Ai site pe domeniu! Imi place si mai mult. Ia sa te iau la bani marunti, fa-te incoace si stai sa-mi pun ochelarii:

Sex! Ups, deci asta cauta el? Hmm! S-o iau insa metodic:

1. Tehnic – din cate ma pricep, daca te caut dupa „Adina”, Google te gaseste in pagina 3, iar dupa „Banea”, in prima pagina (deja ti-am spus ca dupa numele intreg, esti prima pe lista). Asta e bine. Ia sa te vad si pe mobil: excelent, deci tema e responsive! Am cautat si cateva articole dupa anumite cuvinte cheie si sunt bine indexate. Asta la o analiza bazica, desigur.

2. Design – logoul: pe fond alb, in cadrul bandei gri… nu prea arata bine. Ti-as sugera sa faci fondul logoului transparent. Imi place ca este simplu, desi celor care nu stiu engleza le dai putin de furca pana prind sensul. Pe de alta parte, ma gandesc ca acesta este un „filtru” de selectare a cititorilor…

Cromatica imi place – cand deschid site-ul, prima pagina este in alb-negru, inclusiv poze alb-negru si sepia pentru articolele featured. Maimuta intre doua femei e mortala. Sa-i caut simboluri ascunse? Neah… titlul postarii respective spune totul.

web adina banea

Deruland… te vad! – ca tot intrebam cine esti, acum incep sa inteleg.

prezentare adina banea

Mai jos, pozele urmatoarelor articole sunt uriase si nu-mi incape niciuna intreaga pe ecran. Oare sa imi modific setarile? In schimb, sunt prelucrate frumos, majoritatea sunt artistice, transmit stari. De asemenea, titlurile sunt foarte mari. Pe mine, personal, ma obosesc. Trebuie sa derulez in continuu sus-jos pentru a vedea o singura postare (de exemplu, pe telefon dispare acest „inconfort”). Ia sa intru pe o postare: Din nou, titluri si imagini uriase. Ce nu inteleg eu: de ce hashtag-uri in titluri? Ma mai intreb si daca nu devine obositoare prezenta boxului de autor cu prezentarea ta, la sfarsitul fiecarei postari. Desi este o metafora care-mi place, recunosc 🙂

Textele sunt aeristite, cu anumite zone scoase in relief prin ingrosarea textului. Asta le face sa fie usor citite. Insa nu sunt toate aliniate si la dreapta (justify). Atentie la mici greseli de scriere cauzate, cel mai probabil, de viteza cu care curg gandurile, foarte greu de egalat de degete.

In schimb, partea de Social Media este foarte vizibila. Faptul ca poti comenta prin Facebook, Google+ sau WordPress este un avantaj, conferind cititorului sansa de a alege modalitatea preferata de a intra in dialog cu gandurile tale, dar si viteza in publicarea comentariului (nu cum sunt unele bloguri unde, pana sa publici comentariul, te intreaba si ce ai visat acum doua luni, de ce si cu cine). Si ca veni vorba de retelele sociale, sa stii ca sunt fana (la propriu si la figurat) a paginii tale de Facebook!

facebook adina banea

Alt aspect pe care l-am remarcat sunt tag-urile din meniul lateral dreapta, si ele foarte mari, asa ca, la unele postari, ocupa mai mult spatiu decat postarea in sine, ceea ce lasa un spatiu neutilizat sub postare.

Imi schimb, imi place ca nu ai o ploaie de widget-uri dintre cele mai diverse si mai inutile. Acestea ar fi incarcat fara sens paginile.

O ultima observatie: unele postari au diacritice, altele nu. Din punctul meu de vedere, ar fi bine sa fie scrise toate in aceeasi maniera.

N-a fost sa fie ultima, mai am doua: Site-ul este completat de o sectiune video prin canalul sau de YouTube, ceea ce ii confera o mai mare coerenta, dar si de posibilitatea de a prelua pe blogul/site-ul personal al oricarui cititor articolele favorite.

3. Continut – Incep cu prezentarea ta: E interesanta, te simt o femeie puternica, stapana pe sine si constienta de propria valoare. Cred ca asta este si o incurajare pentru cititoarele tale. Le transmiti parte din forta ta. Ceea ce… da dependenta. In sensul bun, desigur! Apreciez ca nu ai o pagina separata cu prezentarea ta, practic tu esti ceea ce scrii – cel putin asta imi sugereaza mie includerea box-ului cu prezentarea intre postari.

Categorii – meniul complet de categorii se afla in bara laterala, dreapta, in penultima pozitie, fara sa fie desfasurat; prin asta inteleg ca nu acorzi importanta tuturor categoriilor, ci doar celor prezente in meniul principal?

La prima vedere, percep site-ul tau ca fiind unul de dezvoltare personala si intima, abordata din multiple puncte de vedere si in mai multe stiluri: pragmatic, metaforic, psihologic. Introspectiile tale ridica numeroase semne de intrebare publicului feminin. Intriga. Rascolesc. Ataca zona de confort. De fapt, asta este sensul oricarei scriituri. Sa te ajute sa evoluezi, sa-ti pui mai multe intrebari. Sa te cunosti mai bine. Sa-ti zgandere ranile nevindecate, doar pentru a te ajuta sa le cauterizezi.

Imi plac postarile din „Dezvoltare personala”, dar le gasesc incitante si pe cele din „Jurnal de sex”, acolo unde lucrurile sunt spuse verde in fata, atentie!, adica adevarul referitor la cine suntem, ce simtim si dupa ce degete ne ascundem sau cum (ne) mintim in relatiile de dragoste si/sau in cele intime este expus fara menajamente sau false pudori.

Cred ca stiu cine esti. Rasfoind si categoria de „Educatie parentala”, incep sa te cunosc si ca mama. Ai multa dreptate in ceea ce spui atat de sincer si direct. Aceste articole iti completeaza imaginea de femeie puternica, asa cum se contureaza ea inca din prezentarea ta initiala, de fapt, o sinteza a intregului site. Asa ii inteleg eu logica sa subtila.

Draga Adina, acum stiu cine esti. Probabil ca mi-ar fi trebuit mult mai mult timp sa te inteleg daca te-as fi intalnit in viata reala si nu te-as fi citit deloc.

Il inteleg si pe iubitul meu. Cred ca el nu voia decat sa invete. Caci, desi scrii la feminin, trairile, starile si sentimentele sunt o limba comuna ambelor genuri, iar randurile tale reprezinta raspunsuri pe care multi le cauta.

De aceea voi termina aceasta scrisoare multumindu-ti ca te-am cunoscut!”

Aceasta scrisoare postare participa la concursul organizat de eBloguri si adina-banea.ro

283 de păreri la “Scrisoare deschisa (si critica) pentru Adina Banea

  1. Pingback: And the winners are...

  2. Pingback: And the winners are...

  3. Frumoasa analiza, ai spirit de observatie, nu gluma! Eu peste multe aspecte as fi trecut lejer. Mi-a placut „tonul” uneori glumet, uneori serios, dupa caz. Mi-a placut sinceritatea ta si chiar m-ai facut sa merg si eu sa o cunosc pe Adina. Deci, Adina, pazea ca vin!

    Apreciat de 1 persoană

  4. De-abia acum am citit articolul tau. Pe langa faptul ca m-a amuzat inceputul, mi-a placut ca ai fost obiectiva, sesizand atat plusurile, cat si minusurile. Cred ca, de fapt, asta era si scopul, nu?

    Apreciază

  5. Pingback: Ultima zi de concurs. Parerea ta este importanta si pentru mine, si pentru blogul despre care va vorbesc (adina-banea.ro)-publicat de Cristina LINCU din Madrid /ES- RadioMetafora.ro

  6. Știi ce mă enervează la concursurile de acest gen? Știi!
    Nici măcar conținutul comentariilor nu atârnă în decizia de a acorda premiul… Dar fiindcă se numără, și degeaba cârcotesc, iaca(!), încă o poziție la numărătoare. Baftă!

    Apreciază

  7. bine documentat, profesionist si …da, cred ca articolul tau poate fi luat drept model de analiza a unui blog. Am incercat sa ma vad si eu prin ochii tai si…ups ! am picat testul la multe capitole. Felicitari pentru articol, am invatat si eu ceva 🙂

    Apreciază

Tu ce parere ai?

