Invat sa negociez. De la fiu-miu.

– Sa lasam dintele sa cada de bunavoie, ca graba strica treaba. Toate la timpul lor…

Alex incerca sa ma convinga ca dintele care se misca deja de vreo doua saptamani inca nu si-a terminat mandatul.

– Alex, trebuie scos. In plus, ai avantajul ca Zana Maseluta are motive sa te viziteze acum si sa-ti faca o surpriza. Am aflat eu ca este prietena cu Noriel si aduce acum in schimbul dintisorilor jocuri educative si carti cu povesti, asa cum iti doresti sa primesti de ziua ta. Nu ar fi mai bine sa le primesti mai devreme de la Zana?

– Noriel? Suuuper! exclama incantat Alex, dupa care se intristeaza brusc si-mi zice:

– Mami, tu esti copil? Pai tu nu stii ca Zana Maseluta nu exista?

Da, uitasem ca ii spusesem deja acum ceva timp care este adevarul cu Zana Maseluta. Nu de alta, dar in urma cu nici sase luni, si-ar fi scos toti dintisorii de lapte pentru a-i tranzactiona cu zana pe diverse jucarii sau jocuri. Iar acum, vazusem impreuna pe site-ul Noriel, dar si in magazinul lor din oras, o gramada de jocuri interesante – joc de Minibaschet, Fotbal cu Nasturi, Literix, Aventuri in Roma Antica, Piticot si nu stiam la care sa ne oprim si pe care sa-l luam mai intai.

– Bine, Alex, ai dreptate, insa nu in totalitate. Pentru ca desi Zana nu exista decat in povesti, totusi, spre norocul tau si al tuturor copiilor, Noriel exista in realitate. Si mai exista ceva: intelegerea pe care o aveai cu Zana. Odata ce dintele de lapte care se misca este scos, eu iti cumpar unul dintre jocurile pe care le-am vazut impreuna. Ce preferi?

– Si daca scoatem doi dinti primesc doua jocuri? Alex isi adusese brusc aminte de vechile tentative de negociere.

– Aleeeeex!!!

– Bine, bine, am intrebat si eu…

– Deci, cum facem, scoatem dintele?

– Mami, ce atata vorba despre un dinte… Nu ti-am zis ca o sa cada el de bunavoie? Ai uitat ca mi-a mai cazut unul asa? Cel mai bine, imi cumperi acum un joc si, dupa ce cade dintele, imi mai iei altul. Vezi ca au si promotii…

De unde si pana unde stie fiul meu cel mare, de 7 ani, si tehnici de negociere, si tehnici de marketing, cum ar fi promotiile? Insa, daca stau bine sa ma gandesc, e firesc sa fie asa. Intreaga generatie este la fel, conectata inca din fasa la informatii, prin intermediul dispozitivelor mobile, in primul rand. Totusi, este timpul sa acordam mai mult timp jocurilor „clasice”, interactive, cele care se joaca impreuna cu familia sau cu alti copii si care solicita si atentia, si creativitatea, si spiritul de observatie al celor mici, contribuind astfel la dezvoltarea lor intelectuala, dar si la dezvoltarea abilitatilor de socializare in plan real.

logo noriel

Pana la urma, cadem la pace. Stabilim sa cumparam de pe siteul Noriel două jocuri si sa mai asteptam inca o saptamana sa vedem daca dintele, intr-adevar, se hotaraste sa cada de bunavoie sau apelam la medicul stomatolog.

9 păreri la “Invat sa negociez. De la fiu-miu.

  1. Draga mea draga, invata in continuare de la Alex ca e sigur un negociator beton. Si spun asta nu pentru ca il cunosc pe el…adica da, il cunosca, dar nu de asta….ci pentru ca te stiu pe tine. :)))))))))) La negocierile cu Alex, eu te-am vazut numai in pozitie dezavantajoasa, deci e posibil sa iasa un mare strateg din el, caz in care ma grabesc sa aduc laude sotului tau, care in mod clar are contributii importante la treaba asta.

    Apreciat de 1 persoană

Tu ce parere ai?

