Sa fii mama nu e greu, nici usor… e minunat!

De cate ori mai comentez despre cat e de greu sa fii mama, cu atatea reasponsabilitati si atatea griji pe cap, bunica mea se uita sceptica la mine si, daca sirul plangerilor mele se anunta unul fara sfarsit, ma intrerupe fara menajamente pentru a ma readuce cu picioarele pe pamant. Si ii reuseste de minune, de fiecare data, aceasta tactica, desi nu face nimic altceva decat sa imi povesteasca iar cum se cresteau copiii inainte. Pe vremea ei adica. Cand nu existau carucioare pentru copii atat de performante, usor de manevrat si atragator colorate, astfel incat si mama, dar si copilul sa se poata bucura in voie de o plimbare sau, dupa caz, de o dupa-amiaza linistita in curte sau intr-un parc.

carucioare copii coletto

Nu, pe vremea ei exista o copaie de lemn, cu fundul rotunjit, care servea si drept pat, si drept leagan, caci de plimbari nu prea era cazul la tara. Ca sa nu mai zic de scutece… cat se chinuiau sa fiarba randuri-randuri de carpe pe care le refoloseau… azi, scutecele de unica intrebuintare ajung la majoritatea mamelor, scutindu-le astfel de multa munca si si mai mult timp irosit. Iar cand povestirea bunicii mele continua cu modalitatea in care se realiza diversificarea hranei bebelusilor, inteleg pe deplin ca acum, ca mama, nu pot decat sa ma bucur ca exista atat de multe accesorii create special pentru bebelusi si copii, menite sa ne faciliteze viata. Chiar daca eu, cateodata, mai uit de ele… Dar numai cateodata, va promit, mai ales ca, in functie de varsta celor mici, folosesc diferite astfel de lucruri si obiecte, adaptate nevoilor lor.

Desigur, multumesc lui Dumnezeu ca nu este nevoie sa ii tin intr-o copaie de lemn si ca, atunci cand trebuie sa ma insoteasca, copiii sunt in siguranta, fie ca am de mers pe jos, fie ca trebuie sa iau masina. Iar in acest caz, mai multumesc inca o data cerului ca exista scaune auto pentru copii si ca, datorita lor, si baietii mei se pot bucura de spectacolul vietii vazut din viteza masinii, fără ca eu să-mi fac probleme.

scaune auto coletto

Dar nu numai asta… hainutele special croite pentru a fi comode si usor de imbracat, biberoanele, premergatorul, jucariile si cate si mai cate altele cu care noi ne-am obisnuit atat de mult, incat nici nu ne mai dam seama cat de mult contribuie la cresterea copiilor nostri, sunt elemente fara de care, intr-adevar, as putea gasi motive de nemultumire.

Asa ca, desi nu este usor sa fii mama, de-acum incolo, o sa ma gandesc mai bine inainte sa mai comentez (mai ales de fata cu bunica sau cu alte persoane in varsta pentru care cresterea copiilor a fost, intr-adevar, lipsita de facilitati) si o sa ma concentrez mai mult pe bucuria netarmuita pe care mi-o ofera, neconditionat, cei trei copii ai mei.

4 păreri la “Sa fii mama nu e greu, nici usor… e minunat!

Tu ce parere ai?

