Intrebari si, uneori, raspunsuri…

„Meseria de parinte” presupune, printre altele, sa ai raspunsuri la nenumarate intrebari, fie ca acestea sosesc din partea celor mici („Cine l-a facut pe Dumnezeu?” „Dumnezeu a fost mic?” „Planetele se tin in Galaxie?” „De ce ai venit fara mine?” „Ce este magnetul?” etc), fie ca sunt intrebari pe care ni le adresam singuri, in incercarea de a gasi cele mai bune solutii pentru cresterea copiilor nostri. Cum alegi scaunul auto potrivit?, Care jucarie este mai buna pentru varsta lor? Sa-i dau sau nu la gradinita pana la varsta de 3 ani? Si tot asa, sirul acestor intrebari continua sa creasca, pe masura ce cresc si copiii. Norocul nostru este ca, cel putin la cateva dintre ele, raspunsul il avem deja: magazinele Noriel, fie ca e vorba de scaun auto, de jucarii sau de alte accesorii atat de necesare copilariei.

scaune auto

La altele insa, situatia nu este la fel de clara, avem nevoie de documentare serioasa, inclusiv pentru raspunsurile pe care cei mici le asteapta de la noi. Intrebarile de mai sus mi-au fost puse relativ recent de baietii mei si, marturisesc spasita, ca inca nu am reusit sa raspund la toate, iar la cele la care am raspuns deja, am fost penalizata pentru raspunsuri nesatisfacatoare. Si va dau un singur exemplu: la intrebarea referitoare la magnet, am raspuns ca este „un minereu care atrage obiectele din metal”, raspuns rasplatit cu alte intrebari: „Ce e ala minereu?” si „Daca masina e facuta din metal, de ce nu sta magnetul pe geamul ei?”. Da, am cazut in capcana! Am raspuns, cum m-am priceput, si la aceste intrebari, fara sa imi dau seama ca, orice raspuns as fi oferit, el ar fi fost urmat de alte intrebari… Pana la urma, am convenit ca discutia risca sa devina prea tehnica si ca tati va prelua moderarea acesteia, imediat ce vine acasa. Pe principiul, „lasa copilul sa intrebe ca asa invata”. (nici nu am curajul sa va reproduc raspunsul pe care l-am dat primelor doua intrebari!!).

De aceea zic, meseria de parinte este, pe undeva, sinonima cu rolul unui motor de cautare gasire – a raspunsurilor la orice intrebare. Adevarul este ca, uneori, cand mi se bloca „reteaua”, mai salvam situatia „pe scurtatura”, stabilind cu cei mici ca vom cumpara de la Noriel cel mai bun joc educativ care sa ne ofere raspunsurile cautate. (Marturisesc ca Noriel este cel mai bun prieten al copiiilor mei, un fel de wonderland pentru care au tot respectul, asa ca, atunci cand le spun ca scriu un articol referitor la Noriel, se straduiesc sa domoale galagia, astfel incat sa se auda numai pana la vecini, nu si din strada.)

Insa, daca e sa privesc in ansamblu, ma bucur ca am ocazia sa retraiesc copilaria, sa invat cot la cot cu ei si sa gasesc raspunsuri la intrebari despre care, pana acum, nici nu-mi imaginam ca ar putea fi formulate, d-apai adresate!

2 păreri la “Intrebari si, uneori, raspunsuri…

Tu ce parere ai?

