De ce ne ingrasam? De ce nu slabim?

Despre diete, cure de slabire, schimbare de metabolism, adoptarea unui stil de viata sanatos etc, etc se tot scrie si de tot vorbeste. Majoritatea femeilor au trecut, din pacate, prin etape in viata lor in care se impunea cu urgenta luarea de masuri pentru a scapa de kilogramele adunate in exces. De obicei, semnalele de alarma, desi vizibile din timp, sunt luate in seama cam in al doisprezecelea ceas, atunci cand evidenta ne scoate ochii, iar oglinzile nu ne mai incap. Motivele pentru care o femeie ajunge insa in aceasta situatie sunt diverse, iar mancatul excesiv nu este primul pe lista. Si nici delasarea sau faptul ca, maritata fiind, nu mai pune asa mare pret pe sex-apple. Si nici viteza, tot mai mare, in care ni se deruleaza viata. Si, nu, nici faptul ca a nascut. Cel putin nu din punctul meu de vedere.

1377799098mp68w

Numarandu-ma printre femeile de tip yo-yo (precum jucaria care urca si cboboara, asa si greutatea acestui tip de femei, scade si urca de-a lungul vietii), astfel incat am inregistrat in timp diferente mari de kilograme, am probat nenumarate diete si modalitati de abordare a nepoftitelor kilograme care de venit, vin usor si nechemate, iar de plecat, nici rugate J. Concluzia mea, dupa experientele personale, dar si dupa o cantitate semnificativa de informatii din aceasta zona, este ca unele dintre principalele cauze ale acumularii excesive de kilograme sunt dezechilibrul emotional, blocajul mental si frustrarile. Ceea ce sufleteste simtim ca ar lipsi, corpul, saritor, vrea sa compenseze cu un surplus fizic. Iar lupta incepe, aproape mereu, direct cu foamea si mancarea sau cu exercitiile fizice, neglijandu-se astfel adevarata cauza si tratandu-se, ca in multe situatii de viata, efectele. De aceea si rezultatele sunt pe masura. Ba, mai mult, chinuite de infometare, femeile recurg la diferite tertipuri, cum am citit pe sexulslab.info (http://www.sexulslab.info/2016/01/4-modalitati-in-care-poti-trisa-la.html) sau nu reusesc sa inteleaga de ce nu slabesc, punandu-si intrebari pertinente despre ce greseli fac in abordarea dietei, cum am citit pe trenda.ro (http://trenda.ro/dieta/de-ce-nu-slabesc/). Culmea ea ca toate aceste informatii sunt si corecte, si de ajutor, insa ele sunt valabile in a doua parte a procesului de slabire. Practic, primul pas, inainte de a incepe luptra efectiva, in plan fizic, consta in identificarea clara a cauzelor sufletesti, asa cum spuneam mai sus. Cei de la Chic-Elite scriau despre frustrari (http://chic-elite.ro/frustrarea-cauza-foamei-necontrolate/) ca fiind cauza senzatiei de foame necontrolata. Corect, dar care sunt acele frustrai? Care este acea lipsa pe care nu am reusit s-o vedem si remediem, astfel ca propriul nostru organism s-a decis s-o faca in locul nostru, asa cum stie el, acumuland grasime, in loc de sentimente pozitive?

Asadar, inainte de a arunca mancarea din frigider, inainte de a pune fermoar la gura si de a incepe sa exageram cu exercitiile fizice (mai ales daca ne apuca brusc, dupa o perioada lunga de sedentarism), eu cred ca e nevoie sa spunem „stop!” si sa luam o pauza (mentala), in care sa renuntam sa ne vaitam ca ne simtim grase si sa ne gandim: la ceea ce ne nemultumeste, la ce tanjeste sufletul nostru, ce ne dorim atat de mult si nu avem, de ce suntem frustrate. Sa identificam acea problema mare si acel dezechilibru de care vorbeam si sa incepem sa facem curatenie aici. Nu e usor si nici nu dureaza putin. Dar numai odata gasita adevarata cauza, toate dietele, curele si masurile de slabit incep sa devina eficiente. Uneori, desi poate parea surprinzator, daca procesul sufletesc si mental de care vorbeam este unul real, echilibrul fizic se va restabili mult mai rapid decat ne imaginam, in primul rand si pentru ca vom incepe sa „ne simtim bine in pielea noastra”, dincolo de volumul si greutatea acesteia, iar asta va inlatura presiunea (auto)impusa a necesitatii de a slabi cat mai repede si cat mai mult. Cu alte cuvinte, nici macar nu vom mai suferi ca suntem grase, ceea ce va ajuta (paradoxal, nu?) fix la pierderea kilogramelor suplimentare nedorite.

6 păreri la “De ce ne ingrasam? De ce nu slabim?

  1. Cris, ai pus punctul pe „i”. Si nu pentru ca ai citat si articolul meu 🙂
    Sunt multe femei care afirma ca se ingrasa si cand respira, ceea ce pare o exagerare, dar de fapt, nu este. Undeva, in corp sau in creier exista un dezechilibru care te afecteaza in moduri pe care nu le banuiesti, iar daca il depistezi, trebuie sa fii al naibii de norocoasa sa il mai poti si combate. Nu e valabil numai in privinta greutatii, dar cred ca acesta este cel mai vizibil efect al unui suflet, in fond, nefericit.
    Hai sa iti dau un alt exemplu: in perioada fostului meu sot imi apareau pe fata si corp niste bube dureroase si inestetice pe care nici un medic nu a reusit sa combata. Am facut analize peste analize si tratamente destule, degeaba. Tarziu mi-am dat seama ca erau o somatizare a unei suferinte interioare. Ele au disparut ca prin minune in clipa in care fostul sot a disparut din viata mea. Era modul in care corpul meu imi arata ca ma aflu intr-o relatie toxica, de care scapand, si-a revenit. Acum am echilibru in casa si in suflet, dar mai port inca pe fata semnele de atunci, estompate, probabil ca sa imi aminteasca despre lectia pe care am invatat-o.

    Apreciat de 2 persoane

Tu ce parere ai?

